نسخه چاپی

رنگ "طلا" پرید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۴ درصد كاهش به ۱۳۱۹ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش نما، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند تا چشم‌انداز بهتری از میزان تورم در آمریکا و موضع فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره داشته باشند، قیمت طلا امروز به‌دلیل تقویت ارزش دلار کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.24 درصد کاهش به 1319 دلار و 93 سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز 0.03 درصد افت داشت و به 1320 دلار و 40 سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز با 0.1 درصد افزایش به 89.977 رسید.

انتظار می‌رود دولت آمریکا امروز آمارهای مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده را که یک آمار مهم و مورد توجه است منتشر نماید. متوسط نظرات اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه در ماه فوریه 1.8 درصد بوده یعنی نسبت به ماه ژانویه تغییری نداشته است.

تورم بالاتر می‌تواند موجب تقویت احتمال 4 نوبت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به‌جای 3 نوبت شود. هرچه نرخ بهره در آمریکا بالاتر برود، هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا نیز بالاتر خواهد رفت.

ریچارد ژو، تحلیلگر بازار طلا گفت، هرگونه نتیجه‌ای مافوق انتظار از آمارهای شاخص قیمت مصرف‌کننده طلا را تحت فشار قرار خواهد داد.

وی پیش‌بینی کرد که قیمت طلا طی امسال نوسان محدودی را شاهد باشد، هرچند که کند شدن رشد اقتصادی چین موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.

در ماه فوریه، رشد بخش تولید آمریکا به پایین‌ترین رقم طی یک سال و نیم گذشته رسید و نگرانی‌ها نسبت به کند شدن بیشتر رشد اقتصادی این کشور در سال جاری را تشدید کرد.

۱۳۹۶/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...