نسخه چاپی

سيد حسن نصرالله:

با مذاكره با دشمن نمی‌توان قدس را آزاد كرد

عکس خبري -با مذاکره با دشمن نمي‌توان قدس را آزاد کرد

دبیركل حزب الله لبنان با بیان اینكه «ما در هیچ زمانی به این اندازه به آزادی قدس نزدیك نبودیم» اعلام كرد كه مذاكره نمی‌تواند راه‌حلی برای آزادی قدس ایجاد كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم افتتاحیه همایش «قدس پایتخت فلسطین و اعراب و مسلمانان» تاکید کرد که قدس به عنوان پایتخت مسلمانان شهری منحصر به فرد و مبارک است، به همین علت است که قدس در وجدان میلیاردها انسان در تمامی نقاط جهان جای دارد و همه چشم به آن دوخته‌اند.

به گزارش المنار، وی در این سخنرانی که صبح امروز انجام شد، تاکید کرد: تلاش های زیادی برای اعلام قدس به عنوان پایتخت ملت یهود صورت گرفته و در این رابطه پروژه ای نیز در کنست اسرائیل در دست بررسی است و آن را به عنوان پایتخت رژیم غاصب اسرائیل انتخاب کرده است.

نصرالله قدس را محور درگیری ها در منطقه در طول تاریخ دانست و تاکید کرد که در آینده نیز اینچنین خواهد بود، توافق سایس پیکو منطقه را از دیدگاه تسلط بر قدس تقسیم کرد و پروژه خاورمیانه جدید نیز در همین راستا طراحی شد و تمامی پروژه های آینده نیز حول این محور و برای از بین بردن آرمان فلسطین رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تلاش های صهیونیست ها برای خالی کردن قدس از ساکنان اصلی آن و جایگزین کردن افراد غریبه خاطرنشان کرد که هر فلسطینی و مسلمان و مسیحی مسئولیت ملی و اخلاقی و دینی در قبال این شهر مقدس و هویت و تاریخ آینده آن دارد. وی افزود: همه در روز قیامت در مورد کارهایی که برای آزادسازی این شهر مقدس انجام داده اند، مورد سوال قرار خواهند گرفت.

نصرالله ابراز داشت: ما از نسلی هستیم که بعد از سال ۱۹۶۷ به سن تکلیف رسید. یعنی پس از از دست رفتن قدس. ما در قبال اشغال شدن آن مسئولیتی نداریم اما در خصوص تحت اشغال ماندن آن تا امروز مسئولیم. هر جریان [سیاسی] و همه ملت‌ها باید روز قیامت پاسخی داشته باشد که برای آزادسازی قدس چه کرده است.

وی با اشاره به اینکه کنفرانس ها و کنگره ها به اندازه کافی در این زمینه برگزار شده است، گفت که چیزی که ما امروز برای دفاع از هویت قدس و ساکنان به آن نیاز داریم، جدیت و تعهد است.

دبیرکل حزب الله اعلام کرد که قدس با راهکار مذاکره با دشمن آزاد نمی‌شود و گفت: گزینه مذاکره برای پس‌گرفتن قدس واقعی نیست. اگر [فرض محال] بپذیریم که مذاکره با دشمن می‌تواند راهکاری برای مسائلی مانند آوارگان و دیگر مسائل پیدا کند، اما مذاکره نمی‌تواند راه‌حلی برای قدس ایجاد کند زیرا اسرائیل قدس را پایتخت همیشگی خود اعلام کرده است و از طرفی دیگر، غرب به [تعهدات خود] در قبال اسرائیل پایبند است بخصوص اینکه اوباما چند روز پیش از تعهد خود به امنیت اسرائیل سخن گفت.

نصرالله افزود: اتفاقا از هیچ یک از دوستان سخنی و نظری درباره این سخنان اوباما نشنیدیم. بنابریان راهی جز گزینه مقاومت باقی نمی‌ماند... تحولات بزرگ جاری در دنیا در سطوح مختلف این احساس را به ما می‌دهد که ما در هیچ زمانی به این اندازه به آزادی قدس نزدیک نبودیم.

نصرالله تاکید کرد: تحولات منطقه نظیر پایمردی فلسطینی ها و باقی ماندن آرمان فلسطین در طول سالیان گذشته این احساس را ایجاد می کند که ما بیش از پیش به آزادی قدس نزدیک شده ایم. نصرالله به سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان حامی مطلق آرمان فلسطین اشاره کرده و گفت که امام خمینی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد و دستاوردهای مقاومت در لبنان و فلسطین و عراق نیز در همین راستاست، تحولات مصر و عراق را نیز می توان در این راستا تفسیر کرد، چرا که عراق می تواند نقش مهمی در این درگیری بازی کند.

دبیرکل حزب الله از کاهش نقش و نفوذ آمریکا در منطقه و ضعف صهیونیست ها و شکست راهکارهای سازشکارانه و آمادگی امت برای برگزیدن راهکار مقاومت به عنوان دیگر شاخص های نزدیک شدن به آزادی قدس نام برده و تاکید کرد که علایم آغازین آن در آزادی جنوب لبنان و نوار غزه کلید خورد و پیروزی مقاومت در جنگ تموز و غزه از دیگر نشانه های آن بود، تمام این مسایل نشان می دهد که ما وارد زمان پیروزی ها شده ایم و زمان شکست ها به پایان رسیده است.

۱۳۹۰/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...