نسخه چاپی

2600 طرح در سفر رهبرانقلاب به خراسان شمالی تصویب شد

استاندار خراسان شمالی گفت: در سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی دو هزار و 600 طرح و پروژه با هدف توسعه استان در حوزه های مختلف به تصویب رسید.

به گزارش نمابه نقل از مهر، محمود احمدی بیغش چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی تاریخی مردم خراسان شمالی از رهبر انقلاب افزود: مردم ولایت مدار خراسان شمالی با استقبال باشکوه و میزبانی به یاد ماندنی از رهبری در سفر به این استان، از این رخداد بزرگ سربلند بیرون آمدند.

وی با بیان اینکه سفر رهبری به خراسان شمالی به نوعی همه پرسی مشروعیت نظام محسوب می شد، تصریح کرد: تجلی حضور و حماسه آگاهی مردم این استان، بزرگترین ثمره این سفر بود که اهالی فهیم خراسان شمالی بار دیگر پایبندی خود به آرمان های امام و انقلاب را اثبات کردند.

11.jpg


احمدی بیغش در ادامه با اشاره به سفر هیئت دولت به این استان که به میمنت حضور رهبری در خراسان شمالی انجام شد، اظهار داشت: در این سفر 200 مصوبه در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... به تصویب رسید.

وی هر یک از این مصوبات را شامل ده ها پروژه و طرح ذکر کرد و افزود: در مجموع در سفر رهبری به خراسان شمالی دو هزار و 600 طرح و پروژه برای توسعه و پیشرفت استان به تصویب رسید.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در مورد میزان اعتبار مصوب برای این پروژه ها نیز تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها سه هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

به گفته وی علاوه بر این اعتبار، هزار و 250 میلیارد تومان دیگر نیز برای ارائه تسهیلات بدون قید احتساب میزان منابع و مصارف بانکی به خراسان شمالی تعلق گرفت.

محمود احمدی بیغش همچنین در مورد نشست هیئت دولت با رهبر انقلاب نیز عنوان کرد: در این نشست رهبری علاوه بر استماع گزارش پروژه ها و طرح های مصوب در این استان، بر لزوم اجرای تمامی آنها در طول مدت سه سال تاکید کرد.

وی افزود: رهبر انقلاب در این نشست اولویت های توسعه خراسان شمالی را سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت عنوان و در هر کدام از این بخش ها نیز راهکارهای اجرایی را مطرح کردند.


12.jpg


 احمدی بیغش اظهار داشت: رهبر انقلاب در بخش کشاورزی بر لزوم یکپارچه سازی اراضی، توسعه صنایع تبدیلی و نیز رواج کشاورزی صنعتی تاکید کردند و اجرای این سه اصل را از مهمترین راهکارهای جهش در زمینه تولیدات کشاورزی در استان دانستند.

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری نیز برای توسعه این بخش در خراسان شمالی به زودی طرح "رواق" اجرایی می شود که در این طرح ضمن معرفی جاذبه های گردشگری استان، زمینه های لازم برای ماندگاری بیشتر مسافران در خراسان شمالی فراهم می شود.

احمدی بیغش افزود: علاوه بر اجرای این طرح، در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبری، 50 میلیارد تومان نیز برای توسعه صنعت گردشگری خراسان شمالی اختصاص یافت.


13.jpg


 واگذاری صنایع بزرگ خراسان شمالی مصلحت نیست

وی در مورد صنعت که اولویت سوم رهبر انقلاب محسوب می شود نیز اظهار داشت: در بخش صنعت رفع مشکلات صنایع بزرگ استان و نیز تلاش برای تکمیل ظرفیت های تولیدی این صنایع در دستور کار است.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به تصمیمی که برای واگذاری سه صنعت بزرگ خراسان شمالی در هیئت دولت گرفته شده بود، تصریح کرد: واگذاری سه صنعت لوله و فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم به هیچ عنوان به صلاح منطقه و کشور نیست.

وی افزود: این سه واحد تولیدی در حال حاضر در مسیر توسعه و تکمیل ظرفیت های تولیدی خود قرار دارند و در صورت واگذاری با مشکلات بیشتری در زمینه های مختلف روبرو خواهند شد.

یادآور می شود روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات فرا روی سه واحد صنعتی بزرگ خراسان شمالی یعنی لوله گستر اسفراین، کارخانه آلومینای جاجرم و فولادگستر اسفراین در هیئت دولت از واگذاری این سه واحد تولیدی به شرکت هایی که مشتری محصولات این کارخانه ها هستند، خبر داده بود.

مهدی غضنفری گفته بود که مقدمات این امر فراهم شده و مراحل نهایی و قانونی آن نیز در تهران از طریق وزارت خانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی و وزرات خانه کار، رفاه و تامین اجتماعی پیگیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور تصریح کرده بود: این تصمیم سبب می شود تا مشکلات فروش محصولات این کارخانجات و نیز مطالبات این واحدها مرتفع شده و موضوع بازاریابی و وصول مطالبات واحدهای مذکور نیز تسهیل شود.

۱۳۹۱/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...