نسخه چاپی

میانمار سرانجام كوتاه آمد

میانمار كه اقلیت مسلمان روهینگیا را به خاك و خوش كشیده است، سرانجام به شورای امنیت سازمان ملل اجازه داد از این كشور بازدید كند.

به گزارش نما، پس از ماه ها مقاومت، سرانجام میانمار به شورای امنیت سازمان ملل اجازه داد از این کشور بازدید کند؛ اما هنوز مشخص نیست نمایندگان شورای امنیت در سفر خود به میانمار اجازه دسترسی به استان راخین را -که در آن مسلمانان به خاک و خون کشیده شدند- داشته باشند یا خیر.

دولت نایپیداو پیشتر به «یانگ هی لی» نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار، اجازه ورود داده بود اما در ماه دسامبر دولت این کشور با «متعصبانه» و «غیرمنصفانه» خواندن بیانیه فرستاده سازمان ملل در خصوص اوضاع غیرانسانی در راخین، همکاری خود با وی را قطع کرد.

علی رغم نگرانی های بین المللی درخصوص قتل عام مسلمانان روهینگیا و خشونت علیه آنها، همچنان تقاضای دسترسی به استان راخین میانمار با مخالفت مواجه می شود.

حدود 700 هزار مسلمان روهینگیایی در پی عملیات های خشونت آمیز نظامیان میانمار در راستای پاکسازی قومی استان راخین را ترک کردند و در اردوگاه های پناهجویان در بنگلادش زندگی می کنند.

نایپیداو پس از درخواست های فراوان سازمان ملل برای بازدید از این کشور، سرانجام با این درخواست ها موافقت کرد و به سفر ماه فوریه نمایندگان سازمان ملل به میانمار چراغ سبز نشان داد. این در حالی است که میانمار پیشتر از قبول درخواست های مداوم شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص اجتناب می کرد.

یکی از مقامات ارشد سازمان ملل اعلام کرد برنامه دقیق سفر نمایندگان شورای امنیت به میانمار و همچنین احتمال بازدید از استان راخین هنوز نهایی نشده است.

یک مقام ارشد بنگلادش نیز روز دوشنبه اظهار کرد یک مقام دولت میانمار هفته آینده از ازدوگاه های پناهجویان روهینگیا در مرز دو کشور بازدید خواهد کرد.


۱۳۹۷/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...