نسخه چاپی

آصفری در گفتگو با نما:

شعار سال باید نقشه راه ومحور برنامه ریزی های دولت قرار گیرد

عکس خبري -شعار سال بايد نقشه راه ومحور برنامه ريزي هاي دولت قرار گيرد

دبیر اول كمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: تحقق شعارسال در حمایت از تولید داخل كه راهگشای برون رفت از مشكلات اقتصاد ی است نباید برای دولتمردان ومسئولان اجرائی درقالب بنر وپوستر، اطلاعیه و بیانیه و بخشنامه شكل نمادین به خود گرفته وتهی از ثمره وخروجی مطلوب برای مردم باشد، شعار سال باید نقشه راه ومحور برنامه ریزی های دولت قرار گیرد

محمد حسن آصفری نماینده ادوار مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به اهمیت اجرائی نمودن شعار سال برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، گفت: توجه به موضوع شعارسال که شعاری اساسی ومهم درباره نیاز روزجامعه برای حمایت از کالای تولید داخل است نباید در بنر وپوستر و اطلاعیه وبیانیه و بخشنامه مسئولان خلاصه شود متاسفانه تلاش ها برای تحقق شعار سال به صورت نمادین شکل می گیرد ولی خروجی برای مردم ندارد.
وی با بیان اینکه باید شعارهای سال که از سوی مقام معظم رهبری طرح واعلام می شود نقشه راه دولتمردان قرار گیرد، عنوان نمود: درعمل باید شعارهای سال اجرائی شود و به صورت وعده و وعید و در حد بخشنامه ها ی تنظیمی ارسالی برای استانداران و وزارتخانه ها باقی نماند که نظارتی هم بر عملکردها واقدامات زیر مجموعه ها وجود نداشته باشد.
وی تصریح نمود: لازم است توجه شود که دولت در وزارتخانه ها همین امسال چقدر کالاهای خارجی وارداتی بکار گرفته است باید در مجموعه مبادلات ارزی گزارش داده شود که چقدر ارز برای واردات کالاهایی که در داخل کشور توان تولید داشته ولی از خارج توسط دولت وبخش خصوصی وارد شد هزینه می شود، توجیح پذیر نیست دولت بگوید این ارزها را بخش خصوصی از کشور خارج کرده است و نظارتی بر بخش خصوصی هم نداشته باشد.
آصفری با ابراز تاسف از واردات بی رویه، خاطرنشان کرد: واردات سنگ پا ومربا وچوب بستنی وخلال دندان وشانه وکود انسانی نگران کننده بوده وبا روح اقتصاد مقاومتی وحمایت از کالای ایرانی فاصله دارد.
وی با انتقاد جدی از عملکرد وزرای دولت برای انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی برای واردات واگن و ماشین آلات راه سازی،اذعان نمود: ما توان تولید واگن های داخل را داریم و چرا وزیر ما باید برود با چین وروسیه یا هر کشور دیگری قرارداد واردات واگن یا ماشین آلات راهسازی ببندد، کارخانه های بزرگ واگن سازی داخلی ما امروز تعطیل شده یا رو به تعطیلی است.
وی اظهار داشت:این رفتارها و نگاه به خارج از کشور برای تامین نیاز داخل به رغم وجود توانمندی تولید کالای با کیفیت نشان ازبی برنامگی و بی توجهی وعدم نظارت دولت بر عملکردها یش دارد اگر دولت بخواهد حمایت از کالای تولید داخل را عملیاتی نماید باید از خودش شروع کند.
نماینده ادوار مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: امروز شهرک های صنعتی کشور به شهرک ارواح تبدیل شده بخش اعظمی از این شهرک ها یا رو به تعطیلی است یا با کمترین ظرفیت ممکن در حال کار است دولت باید برای احیای این صنایع برنامه داشته باشد.
وی با اشاره به نقش مجلس در اجرای شعار سال،گفت: نمایندگان مجلس باید درهمین آغاز سال از وزراء مطالبه برنامه برای حمایت از کالای تولید داخل کنند چرا که باید عمل واقدام نمودتا نتیجه گرفت.
وی با بیا ن اینکه تولید کننده ها نیز باید همت کنند تا کیفیت کالاهای تولید داخل بالا برود،ابراز نمود: صرف تولید و ارائه کالای بدون کیفیت و خدمات پشتیبانی از سوی مردم درسال حمایت از تولید ملی پذیرفته نیست وبرای رغبت آفرینی وایجاد انگیزه ملی در خرید کالای داخل باید سخت تلاش کرد.
وی افزود: در این راستا دولت نیز باید تسهیلات لازم جهت بالا بردن کیفیت محصولات تولید داخل را برای تولید کننده ها فراهم نموده و برای بدهی های بانکی وجرایم تولید کننده ها فکری کند تا با مشوق های حمایتی لازم تولید کننده ها امکان تولید کالاهای باکیفیت وارزان قیمت داخلی را که مقرون به صرفه باشد داشته باشند.
وی با اشاره به بالابودن قیمت محصولات تولید داخل،اظهار نمود:واقع امر این است که در برخی موارد تولید با کیفیت داخلی هزینه بیشتری از کالای وارداتی خارجی دارد دولت باید با نظارت بر این امر به شناسایی موانع و عوامل بالا رفتن قیمت تولیدات داخلی پرداخته و با شناسایی موانع موجود اقدام به رفع وکمک به ارزان سازی کالای تولید داخل نماید.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید نمود:دولت بایدبرای حمایت از تولید ملی واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد یا می توان در داخل تولید شود را ممنوع کند در این بین مجلس و سازمان های بازرسی نیز از جایگاه نظارتی خود باید استفاده کرده و و با قدرت تمام در مقابل هر اقدامی که می تواند مانع از رونق گرفتن وتوانمند سازی تولید ملی وپیشرفت اقتصادی کشور شود بایستد.



۱۳۹۷/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...