نسخه چاپی

تروریست‌ها در ادلب به جان هم اُفتادند

ائتلافهای تروریستی «هیئة تحریر الشام» و «جبهه تحریر سوریا» در جنوب استان ادلب به شدت با هم درگیر شدند و تحریر سوریا مجبور به عقب‌نشینی از مواضع اشغالی خود در این منطقه شد.

به گزارش نما، منابع معارض امروز یکشنبه از درگیری مجدد ائتلاف «هیئة تحریر الشام» با ائتلاف تروریستی «جبهه تحریر سوریا» خبر دادند.

وبگاه خبری معارض «عنب» اعلام کرد که تحریر الشام در ریف ادلب به مواضع اشغالی تحریر سوریا حمله کرده است.

تحریر الشام که رکن اصلی آن را جبهه النصره تشکیل می‌دهد، توانسته است بیش از 10 روستا و شهرک را از همتای تروریستی خود یعنی تحریر سوریا پس بگیرد.

تحریر سوریا امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تحریر الشام مجددا به «معره النعمان» و مناطق اطراف آن حمله کرده و بدین ترتیب به تلاشهای «کمیته میانجیگری» پایان داده است.

تحریر سوریا میگوید که تحریر الشام مسئولیت تبعاتی را بر عهده خواهد داشت که در منطقه به وجود آورده است.

خبرگزاری «إباء» وابسته به تحریر الشام لحظاتی پیش اعلام کرد که عناصر این گروه موفق شده اند روستاهای «الشیخ مصطفى، موقة کفرعین، معرتمار، جبالا، معرزیتا، کفرسجنة و رکایا» در جنوب إدلب را به اشغال خود درآورند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که عناصر تحریر الشام توانسته اند وارد روستاهای «حیش، صهیان، الشیخ دامس، کفرمسدة، مدایا و العامریة» شوند ولی هنوز این مناطق را به صورت کامل به اشغال خود درنیاورده‌اند.

منابع نظامی وابسته به تحریر سوریه اعلام کردند که معره النعمان در اشغال خودشان است و توانسته اند عناصر تحریر الشام را که وارد برخی از مناطق این شهر شده بودند، بیرون برانند.

به گفته این منابع، شهرهای «مورک و خان شیخون» تحت سیطره تحریر سوریا است و تحریر الشام به صورت موقت خان شیخون را اشغال کرده بود، ولی عناصر جبهه تحریر سوریا این شهر را مجددا به اشغال خود درآورند.

این منابع اعلام کردند که تحریر الشام روستاها و شهرکهای «کفرسجنة، الشیخ مصطفى و حیش» را به اشغال خود درآوردند و محور این حمله از «کفر نبل» به سمت جنوب، شرق و غرب بوده است.

درگیری بین طرفین از 20 فوریه گذشته آغاز شده و بارها این دو ائتلاف با هم آتش بس کرده اند، ولی تمامی این توافقات شکست خورده است.

۱۳۹۷/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...