نسخه چاپی

تغییر اسم به نام «محمد» در كمترین زمان

به میمنت و مباركی سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) در هفته ازدواج، شناسنامه جدید به مزدوجین این ایام داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن اسماعیلی مدیرکل اسناد هویتی گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، هفته ازدواج ، سازمان ثبت احوال کشور تسهیلات ویژه‌ای را برای زوجینی که در این هفته مبارک ازدواج می‌کنند در نظر گرفته است.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: زوجینی که در هفته ازدواج ( 26 مهر الی دوم آبان ماه) ازدواج کنند می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال در تمامی نقاط کشور شناسنامه مکانیزه جدید را یک روزه و خارج از نوبت دریافت کنند.

وی تاکید کرد: طبق بخشنامه‌ای که به تمامی استان‌ها ارسال شده است ، ادارات ثبت احوال موظفند به زوجینی که در این هفته ازدواج می‌کنند درصورت درخواست، شناسنامه مکانیزه را در مدت یک روز برای آنها صادر کنند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه میلیون جلد شناسنامه مکانیزه در کل کشور صادر شده است، گفت: شناسنامه‌های مکانیزه ارتقاء کیفیت پیدا کرده‌اند و از درجه امنیت بالایی برخوردار هستند که قابل جعل نمی‌باشند.

اسماعیلی گفت: براساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در حال حاضر نام علی با فراوانی دو میلیون و 259هزارو 659 بار و نام فاطمه با فراوانی چهار میلیون و 31هزارو 562 بار و نام زهرا با فراوانی دو میلیون و 711 هزارو 584بار به ثبت رسیده است.

تغییر اسم به نام «محمد» در کمترین زمان

مدیرکل اسناد هویتی اظهار کرد: اقدام شنیع اخیر دشمنان اسلام در توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام موجب جوشش احساسات و عشق و علاقه مردم به حضرت ختمی مرتب (ص) شد و برای اظهار ارادت اقدامات متعددی داشته‌اند که یکی از این اقدامات، انتخاب نام محمد برای خودشان است.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور نیز در راستای وظایف و ماموریتهای خود بمنظور تعظیم به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) مقرر کرده است، افرادی که می‌خواهند نامشان را از اسامی غیرمتعارف به نام محمد تغییر دهند، خارج از تشریفات اداری و در اسرع وقت تغییر نام آنها صورت گیرد.

اسماعیلی گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها برای تسهیل در ارائه خدمات سجلی به مردم شریف و متدین ایران، اختیاراتی به استان‌ها تفویض شده است که بحث تغییر نام نیز در همین راستا به مدیران کل استان‌ها تفویض اختیار شده است.

وی افزود: نام محمد نیز دو میلیون 484هزارو 142 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است که با احتساب پیشوند و پسوند‌های متعارف به 6 میلیون نیز می‌رسد.

۱۳۹۱/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...