نسخه چاپی

جنایت هولناك كلاه‌آبی‌های اتریش در جولان

ویدیویی در اختیار هفته نامه اتریشی "فالتر" قرار گرفته كه نشان می‌دهد سربازان كلاه آبی اتریش در سپتامبر ۲۰۱۲ و هنگامی كه در بلندی‌های جولان مستقر بودند اجازه می‌دهند كه ۹ پلیس سوریه كشته شوند.


به گزارش نما، در این ویدیو که به نظر می‌رسد دیگر سربازان کلاه آبی مستقر در بلندی‌های جولان آن را تهیه کرده اند تصویر خودرو حامل ۹ پلیس سوریه که به محل استقرار سربازان اتریشی در مرز بین رژیم صهیونیستی و سوریه نزدیک می‌شوند و با آنان درباره امنیت راه گفتگو می‌کنند ضبط شده است.

در ادامه این ویدیو تصاویر آتش یک گروه تروریستی به کمین نشسته مشاهده می‌شود که خودرو حامل نیرو‌های پلیس سوریه را که حدود یک ساعت با سربازان کلاه آبی ارتش اتریش گفتگو کرده بودند به رگبار می‌بندند.

در این ویدیو صدای سربازان کلاه آبی اتریش نیز ضبط شده است که از خبر دادن به آمبولانس و یا نیرو‌های امدادی برای کمک به اعضای پلیس سوریه خودداری می‌کنند.

آلفرد نواک، کارشناس حقوق بشر اتریش اعلام کرد: «مشخص نیست که این تروریست‌ها به دستور چه گروهی در این منطقه مخفی شده بوده اند.»

این استاد دانشگاه وین افزود: «سربازان اتریشی باید پلیس سوریه را از کمین تروریست‌ها مطلع می‌ساختند و اطلاعات صحیح درباره محل کمین تروریست‌ها را به آنان می‌دادند و همین موجب شده است که نیرو‌های پلیس سوریه در تله مرگ قرار گرفته و کشته شوند.»

نواک می‌گوید: «اطلاعاتی در دست هست که نشان می‌دهد قبل از این جنایت، سربازان کلاه آبی با تروریست‌ها ارتباط برقرار کرده بودند و از اینجا بی طرف نبودن آن‌ها و پشتیبانی شان از تروریست‌ها مشخص می‌شود.»

از سال ۱۹۷۴ میلادی سربازان کلاه آبی با هدف حفظ آتش بس بین رژیم صهیونیستی و سوریه در بلندی‌های جولان حضور دارند. سربازان کلاه آبی موظف به خویشتن داری هستند و از اسلحه فقط برای دفاع از خود می‌توانند استفاده کنند.

۱۳۹۷/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...