نسخه چاپی

پرداخت هزینه‌های حج امسال با ارز مبادله‌ای

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسكر تأكید كرد: التهابات بازار ارز موجب نگرانی زیادی شده بود و قطعا افزایش قیمت حج برای زائران خیلی سخت بود و شاید موجب می‌شد برخی افراد از استطاعت بیفتند، اما با همراهی دولت قرار شد هزینه‌های ارزی حج سال جاری با ارز مبادله‌ای پرداخت شود.

به گزارش نما، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در سال جاری کار‌های حج ۹۷ زودتر آغاز شده و فرصت بیشتری برای کار‌های آموزشی و توجیهی فراهم شده است، اظهار کرد: امیدواریم نتایج این جلسات نیز برگزاری حجی مطلوب همچون سال گذشته باشد.

وی افزود: با عنایت خداوند متعال و اهل بیت (ع) فضای تند سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و حج قبلی در کمال امنیت و عزت زائران برگزار شد و ما نیز به اهدافی که در مسائل فرهنگی داشتیم رسیدیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه حج امسال نیز همچون سال‌های قبل جدا از روابط سیاسی پیگیری خواهد شد، عنوان کرد: آن‌ها نیز این مسأله را پذیرفته اند، به همین جهت تنشی در مذاکرات حج به وجود نیامده است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر عنوان کرد: به دلیل اینکه در مدینه ساختمان‌های جدید ساخته نشده با محدودیت‌هایی رو به رو هستیم، اما به لطف و عنایت خداوند در همان روز‌های نخست توانستیم اجاره هتل‌ها را به موقع انجام دهیم، البته وضع مسکن در مکه بهتر از مدینه است.

وی بیان داشت: نباید آرامش سال قبل موجب فریب ما بشود. حتما لازم است مراقبت‌ها نسبت به سال قبل بیشترشود، چراکه ما از اتفاقات پیش رو خبر نداریم، هرچند قرائن و شواهد این مسأله را تایید می‌کند که وضعیت حج امسال حداقل مثل حج سال گذشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر تأکید کرد: التهابات بازار ارز موجب نگرانی زیادی شده بود و قطعا افزایش قیمت حج برای زائران خیلی سخت بود و شاید موجب می‌شد برخی افراد از استطاعت بیفتند، اما با همراهی دولت قرار شد هزینه‌های ارزی حج سال جاری با ارز مبادله‌ای پرداخت شود.

وی افزود: البته باز هم با نرخ ارز مبادله‌ای امسال نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داریم و همین طور بحث مالیات برارزش افزوده در عربستان که این عوامل موجب افزایش قیمت حج در سال جاری نسبت به سال گذشته شده است.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه یادآور شد: پس از حج سال گذشته نزدیک به ۲۵ کمیته برای بررسی مشکلات مختلف تشکیل دادیم تا مسائل و معضلات سال قبل را نداشته باشیم، نتایج این جلسات و نشست‌های تخصصی و طولانی مدت زیادی عزیزان ما در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بسیار خوب و مطلوب بود.

وی سپس اظهار داشت: بعثه و سازمان حج نمی‌توانند از یکدیگر جدا باشند و متمایز از هم عمل کنند، به همین جهت اصلا معنا ندارد که روحانی با مدیر اختلاف داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه همه ما باید در پیشگاه خداوند در برابر مسئولیتی که داریم پاسخگو باشیم، گفت: ما نسبت به صحت حج زائران موظف هستیم و باید سطح مباحث و جلسات و شیوه طرح مسائل به گونه‌ای باشد که زائر اقناع شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه اگر به خوبی با زائر برخورد کنیم تا پایان عمر سپاسگذار شما خواهند بود، بیان داشت: یاوران حجاج بهترین ابزار برای کمک به شما هستند، لذا باید از ظرفیت بزرگ سفر حج برای معرفت افزایی در بین زائران استفاده کنید، باید ادبیات امروز ما متفاوت از گذشته باشد و از مسائل ثقیل و مطالبی که مورد پذیرش مردم نیست در سخنرانی‌ها استفاده نکنید.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر با تأکید بر اینکه حرف‌هایی برای مردم لازم است زده شود که به حج و مسائل دینی علاقه‌مند شوند، یادآور شد: امروز آمار طلاق و برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور نگران کننده است، از این رو یکی از مباحث مهمی که می‌توانید مطرح کنید بحث مهارت‌های زندگی برای شیرین کردن زندگی‌ها است.

وی افزود: کنترل خشم، تربیت، فراراز گناه، تحول در نفس از مسائل مهم و قابل طرح است؛ باید از ظرفیت‌های مهم حج و حرمین شریفین و دو شهر مکه و مدینه استفاده کنیم تا زندگی زائران و افرادی که در خدمت آن‌ها هستیم تحت تاثیر معنویت حج قرار گیرد، از این رو به طور کلی مدیریت فرهنگی سفر را برعهده بگیرید.

۱۳۹۷/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...