نسخه چاپی

مصر نامه مرسی به پرز را تكذیب كرد

دفتر ریاست جمهوری مصر ادعای رسانه‌های رژیم اسراییل مبنی بر اینكه محمد مرسی در نامه‌ای به شیمون پرز، رییس این رژیم وی را «دوست عزیز و ارجمند» خوانده رد كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس‌تی‌وی، به گفته منابع اسراییلی، عاطف سلام، سفیر جدید مصر در سرزمین‌های اشغالی نامه رییس جمهور مصر را روز چهارشنبه (۲۶ مهر) در ضیافتی رسمی در اقامتگاه پرز در بیت المقدس به وی تحویل داده است. تاریخ این نامه به ۱۹ جولای (۲۹ تیر) بازمی‌گردد.

این نامه که به طور اختصاصی در روزنامه «تایمز آو اسراییل» منتشر شده خشم عمومی در مصر را موجب شده است. جمال محمد حشمت، رهبر اخوان المسلمین این نامه را یک «جعل صهیونیستی» با هدف مخدوش کردن وجهه مرسی در مقابل مردم خود دانسته است.

فقط دفتر پرز صحت این نامه را تایید کرده است.

رژیم اسراییل و مصر در سال ۱۹۷۹ پیمان صلح امضا کردند و تا قبل از انقلابی که حسنی مبارک، دیکتاتور مصری پیشین طرفدار اسراییلی‌ها را در فوریه ۲۰۱۱ سرنگون کرد با یکدیگر روابط نزدیکی داشتند.

مرسی که در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ (۱۰ تیر ۱۳۹۱) در پست ریاست جمهوری مشغول به کار شد به احترام گذاشتن به معاهدات بین‌المللی مصر متعهد شده است، اما برخی احزاب در دولت این کشور می‌گویند که ممکن است لازم باشد وی در توافق صلح با رژیم اسراییل بازنگری کند.

با این وجود تل‌آویو تاکید دارد هیچگونه تغییری در این پیمان صلح را نخواهد پذیرفت.

۱۳۹۱/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...