نسخه چاپی

ابراز نگرانی مقامات روس از سرنوشت برجام

به عقیده مقامات پارلمانی روس، تغییر مواضع سه كشور اروپایی در قبال ایران، تحت تاثیر آمریكا، برجام را در معرض شكست قرار داده و خطر بروز بحران جدی در خاورمیانه را نیز به همراه دارد.

به گزارش نما، به عقیده مقامات پارلمانی روس، تغییر مواضع سه کشور اروپایی در قبال ایران، تحت تاثیر آمریکا، برجام را در معرض شکست قرار داده و خطر بروز بحران جدی در خاورمیانه را نیز به همراه دارد.

"السی پوشکوف" سناتور بلندپایه روس معتقد است که مواضع انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال ایران، سرنوشت توافق هسته‌ای را در معرض خطر قرار داده و این مسئله می تواند باعث بحران تازه‌ای در منطقه خاورمیانه شود.

پیش از این، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان،"امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "ترزا می" نخست وزیر انگلیس، به پیروی از آمریکا، از آمادگی کشورهای خود برای شرکت در شکل گسترده‌تری از مذاکرات برای بررسی محدودیت‌های بیشتری در زمینه برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند.

پوشکوف در صفحه «توئیتر» خود نوشت: «ما شاهد هستیم که سه کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) تحت تاثیر دیدگاه غیرسازنده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مواضع خویش در قبال توافق هسته‌ای با ایران را تغییر داده اند و قصد دارند به همراه واشنگتن ، درخواست‌های جدیدی، از جمله توقف برنامه موشکی ایران را برای مقامات تهران مطرح کنند. چنین برخوردی کل توافقات در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران را در معرض فروپاشی قرار داده و خطر از سرگیری بحران جدی دیگری در منطقه خاورمیانه را نیز به همراه خواهد داشت.»

"آلکسی چیپا" نائب رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز معتقد است که فرانسه، آلمان و انگلیس، تحت تاثیر "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا مواضع خود در قبال توافق هسته‌ای با ایران را تغییر داده اند.

وی به این خبرگزاری گفت: «من نمی دانم ملاقات ماکرون و مرکل با ترامپ تا چه اندازه روی اظهارات جدید شنیده شده از پاریس و برلین، موثر بوده است، ولی اگر ترامپ به نحوی توانسته آنها را برای خروج از برجام یا تغییر شروط آن متقاعد سازد، این مسئله می تواند عواقب منفی به دنبال داشته باشد. البته هنوز برای نتیجه گیری دقیق زود است.»

۱۳۹۷/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...