نسخه چاپی

حكیم از مواضع آیت‌الله سیستانی حمابت كرد

جریان حكمت ملی عراق جمعه اعلام كرد كه پایبند رهنمود‌های مرجعیت دینی عراق است.

به گزارش نما، رئیس جریان حکمت ملی عراق با استقبال از توصیه‌های آیت‌الله سید علی سیستانی در مورد انتخابات پیش رو این کشور، همگان را به پایبندی به این توصیه‌ها دعوت کرد.

جریان حکمت ملی عراق جمعه اعلام کرد که پایبند رهنمود‌های مرجعیت دینی عراق است.

«سید عمار حکیم»، رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور بعد از بیانیه آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق ضمن استقبال از این بیانیه اعلام کرد: «جریان حکمت ملی نسبت به نصایح پدرانه مرجعیت دینی عراق در خصوص انتخابات آینده پایبند است. این جریان از دیدگاه پدرانه و همه جانبه مرجعیت دینی نسبت به امروز و آینده عراق قدردانی می‌کند».

رئیس جریان حکمت ملی در این بیانیه آورده است: «از تمام سیاسیون و ملت عراق می‌خواهیم به سخنان ایراد شده در خطبه نماز جمعه امروز پایبند باشند. این خطبه بر عدم سوء استفاده از قدرت و نپذیرفتن دخالت‌های خارجی تأکید داشت و نسبت به انتخاب مجدد کسانی که به هدر دادن بیت‌المال متهم هستند، شکست خوردگان و مفسدان، هشدار داد».

حکیم همچنین عنوان کرده است: «مرجعیت دینی در این خطبه همگان را از نادیده‌گرفتن حقوق رأی دهندگان و وارد کردن درگیری‌های شخصی و قبیله‌ای در روند انتخابات بر حذر داشت و آنان را به کار مداوم برای اصلاح نهاد‌های دولتی از طریق روش‌های قانونمند دعوت کرد».

وی با اشاره به سخنان مرجعیت عراق مبنی بر اجازه ندادن برای سوء استفاده از نام خود در انتخابات، تاکید کرده است: «مرجعیت عراق بر ضرورت رقابت لیست‌های انتخاباتی بر اساس برنامه‌های قابل اجرای اقتصادی، آموزشی و خدمت رسانی، به دور از شعار‌ها و مزایده‌های رسانه‌ای تأکید دارد».

مرجعیت دینی عراق طی بیانیه‌ای که در خطبه‌های نماز جمعه کربلا قرائت شد، اعلام کرد که شرکت در انتخابات حق همه شهروندان عراقی است و از هیچ نماینده یا لیست انتخاباتی حمایت نمی‌کند.

۱۳۹۷/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...