نسخه چاپی

پارلمان اروپا:

اروپا ارتش واحد تشكیل دهد

رئیس پارلمان اروپا در سخنانی خواستار تشكیل ارتش واحد و مشترك اروپایی شد.

به گزارش نما، "آنتونیو تایانی"، رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه‌ای با هفته نامه "اشپیگل"، درباره طرح بودجه هفت ساله آینده اتحادیه اروپا گفت: این مسئله مهم است که یک بودجه سیاسی با اهداف آشکار برای رشد، نوآوری، تحقیق، مهاجرت، و سیاست امنیتی و دفاعی وجود داشته باشد. این مسئله مهم است که قبل از انتخابات اروپایی در ماه می‌سال ۲۰۱۹ درباره بودجه تصمیم گیری کنیم تا به انتخاب کنندگان یک پیغام آشکار بدهیم مبنی بر اینکه در آینده اولویت‌های سیاسی ما کجا قرار دارد.

وی افزود: ما از جمله باید در زمینه امنیتی و دفاعی اقدامات بیشتری انجام دهیم. ما نمی‌توانیم هیچ سیاست خارجی مشترکی بدون یک استراتژی دفاعی مشترک داشته باشیم.

رئیس پارلمان اروپا در ادامه گفت: اروپا در دراز مدت به یک ارتش مستقل نیاز دارد. ما برای این منظور به زمان نیاز داریم و این مسئله نمی‌تواند همین فردا اتفاق بیافتد. امروز حدود ۲۸ و بعد‌ها ۲۷ ارتش در اروپا وجود دارد که همه کم و بیش اقدامات برابری انجام می‌دهند. ما می‌توانیم پول زیادی را صرفه جویی کنیم و هم زمان در سطح جهانی فعال‌تر و قدرتمندتر شویم اگر بهتر با هم همکاری کنیم. در سال ۱۹۵۴ فرانسه مخالف ارتش اروپایی بود و حالا ما باید مجددا در این باره تصمیم بگیریم.

وی همچنین گفت: که، اما شاید مهم‌ترین مسئله حمایت از مرز‌ها و مسئله مهاجرت است. ما به یک قانون مهاجرت مدرن نیاز داریم.

رئیس پارلمان اروپا همچنین خواستار یک تصمیم مارشال برای جلوگیری از هجوم پناهندگان آفریقایی به اروپا شد.

وی همچنین از کاهش بودجه اتحادیه اروپا برای کشور‌های شرق این اتحادیه که در تصمیمات بروکسل از جمله در پذیرش پناهندگان هماهنگ عمل نمی‌کنند حمایت کرده و گفت: کشور‌های شرق اتحادیه اروپا پول زیادی از این اتحادیه می‌گیرند و در مقابل باید در همبستگی و هماهنگی با اروپا عمل کنند.

وی افزود: ما باید این کشور‌ها را متقاعد کنیم که پناهندگان خطری برای ما ندارند. این نباید مسئله‌ای غیر ممکن باشد که کشوری مثلا ۲ هزار پناهنده را بپذیرد.

تایانی در بخش پایانی این مصاحبه انتقاد شدیدی به روند روزافزون پوپولیسم در اروپا وارد کرده و گفت: پوپولیسم برای من به مفهوم نزدیکی به مردم نیست بلکه این جنبش‌ها از ترس‌های ملت استفاده می‌کنند تا رای آن‌ها را جمع کنند. پوپولیسم تبلیغی علیه راه حل است.

۱۳۹۷/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...