نسخه چاپی

آصفری در گفتگو با نما:

درآمد میلیاردی دولت از گران شدن نرخ ارز/ افزایش نرخ ارز سبب رانت های میلیاردی شده است

عکس خبري -درآمد  ميلياردي دولت از گران شدن نرخ ارز/ افزايش نرخ ارز سبب رانت هاي ميلياردي شده است

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش یكباره قیمت دلاردر سال جدید نزدیك به 20 هزار میلیارد تومان برای دولت عایدی داشته است و باید مشخص شود این درآمد كجا خواهد رفت و صرف چه كاری می شود؟باید بررسی شود كه آیا خود دولت در پشت پرده بحث افزایش ناگهانی قیمت ارزنقشی نداشته است.


محمد حسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به افزایش بی سابقه قیمت دلار در کشور که منجر به افت شدید ارزش پول ملی ودارایی های مردم شد،عنوان نمود: دولت باید حافظ دارایی های مردم بوده و اجازه ندهد که با نوسانات قیمت ارز به یک باره این چنین ارزش دارایی و نقدینگی مردم از بین رفته و تورم و گرانی در کشور بوجود آید.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت با مردم صادق نیست،ابراز داشت: دولت بودجه سال 97 را با ارز 3700 تومان بست ولی اکنون دلاررا با قیمت 4200 تومان ادعا یی به مردم عرضه می کند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: افزایش یکباره قیمت دلاردر سال جدید نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان برای دولت عایدی داشته است و باید مشخص شود این درآمد کجا خواهد رفت و صرف چه چیزی و چه کاری می شود؟
وی افزود: باید بررسی شودکه آیا خود دولت در پشت پرده بحث افزایش ناگهانی قیمت ارزنقشی نداشته است.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار نمود: متاسفانه امروزشاهد هستیم که برخی از دستگاهها وسازمانهایی که سهامدارانشان افراد و مجموعه های مرتبط با خود دولت هستند ارز 4200 تومان برای واردات کالا می گیرند وهمین کالا را با قیمت ارز 6 و 7 هزار تومان به مردم در داخل کشورعرضه می کنند.
وی اذعان نمود: این رفتارها وعملکردهای ناشایسته و ناپسند عمومی برای عده ای صاحب نفوذ درکشورزمینه دسترسی به رانت ها و سوءاستفاده های مالی عظیمی را برای میلیارد شدن فراهم کرده است که با جدیت و به فوریت عوامل آن باید شناسایی ومورد پیگرد و مجازات های شدید قانون قرارگیرند.

۱۳۹۷/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...