نسخه چاپی

مدیر عامل شركت ایر فرانس مجبور به استعفا شد

اعتصاب ۱۳ روزه كاركنان شركت هواپیمایی فرانسوی ایرفرانس، مدیر عامل این شركت را مجبور به استعفا كرد.

به گزارش نما، به دنبال رأی منفی کارکنان شرکت هواپیمایی فرانسوی «ایرفرانس» به طرح پیشنهادی این شرکت درباره افزایش حقوق و ادامه موج اعتصاب ها که تاکنون بیش از 300 میلیون یورو خسارت به این شرکت وارد کرده است، «ژان مارک ژانایلاک»، مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایر فرانس روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که در روزهای آتی استعفا می دهد.

وی پس از آن مجبور به استعفا شد که بیش از نیمی از کارکنان شرکت هواپیمایی ایر فرانس (55 درصد) به طرح پیشنهادی او مبنی بر افزایش 7 درصدی حقوق آنها طی بازه زمانی 4 سال آینده، رأی مخالف دادند. به جای آن، کارکنان ایرفرانس خواستار افزایش 5.1 درصدی حقوق خود در سال 2018 شدند.

ژانایلاک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «اعتصاب 13 روزه کارکنان این شرکت و تنشهای ایجاد شده در دو ماه گذشته ایرفرانس را تضعیف و آینده آن را با خطراتی مواجه کرده است. این یک آشفتگی بزرگ است که فقط باعث خوشحالی رقبای ما خواهد شد. امیدوارم استعفای من باعث آگاهی جمعی بالاتری شود.»

شرکت هواپیمایی ایر فرانس -که یکی از خطوط هوایی بزرگ اروپا محسوب می شود- در هفته های اخیر با موجی از اعتصاب ها مواجه شده است. اعتصاب گسترده کارکنان آن تاکنون چندین میلیون یورو به این شرکت خسارت وارد کرده است. کارمندان شرکت هواپیمایی ایر فرانس از مدتها پیش خواستار افزایش حقوق خود در ازای جبران نرخ تورم این کشور بودند. مدیر اجرایی شرکت ایر فرانس پیشتر اعلام کرده بود که افزایش حقوق کارکنان این شرکت تا حدود 6 درصد امکان ندارد؛ زیرا در این صورت این شرکت دیگر نمی تواند به رقابت با دیگر شرکت های هواپیمایی بپردازد.

ژان مارک ژانایلاک 65 ساله در کمتر از دو سال گذشته به عنوان مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایر فرانس خدمت کرده است. وی پیشتر گفته بود در صورتی که کارکنان با این طرح پیشنهادی افزایش حقوق موافقت نکنند، استعفا می دهد.

۱۳۹۷/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...