نسخه چاپی

پا پس كشیدن آمریكا از كمك نظامی به مصر

بنابر اعلام معاون رئیس كمیته اعتبارات مالی سنای آمریكا، این كشور سیصد میلیون دلار از كمك‌های نظامی خود به مصر را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش نما، «پاتریک لیهی»، سناتور دموکرات که معاون رئیس کمیته اعتبارات مالی سنای آمریکا است، کمک نظامی سیصد میلیون دلاری این کشور به مصر را به حال تعلیق درآورد.

لیهی شروطی را برای لغو تعلیق کمک نظامی آمریکا به مصر، به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال کرد تا این شروط را به قاهره اعلام کند. از جمله این شروط آن است که مصر تامین مالی هزینه های درمان آپریل کورلی، شهروند آمریکایی را که در حمله هوایی بالگردهای مصری به کاروان گردشگران در صحرای غربی در سال 2015 زخمی شد، پرداخت کند. در این حمله 12 نفر نیز کشته شدند.

لغو قانون جدید جمعیت های مدنی، لغو محکومیت چهل و سه تبعه آمریکایی و مصری عضو موسسات مردم نهاد و تحقیق مستقل درباره کشته شدن دانشجوی ایتالیایی در قاهره، از جمله دیگر شروط این سناتور آمریکایی است.

سناتور لیهی از جمله مهمترین مخالفان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در واشنگتن است.

دولت آمریکا در ماه اوت گذشته تصمیم گرفته بود پرداخت کمک صد میلیون دلاری به مصر را متوقف کند و پرداخت کمک صد و نود و پنج میلیون دلاری به این کشور را هم به علت ناکامی در پیشرفت در پایبندی به حقوق بشر به تاخیر بیندازد.

۱۳۹۷/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...