نسخه چاپی

رخ صفت در گفتگو با نما:

حمایت از كالای ایرانی با آگاه سازی مردم میسر است

عکس خبري -حمايت از کالاي ايراني با آگاه سازي مردم ميسر است

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باید در كشور فرهنگ سازی نمود تا مردم با توجه به اینكه استقبال از كالای ایرانی منجر به ایجاد فرصت های شغلی در كشور می شود از خرید كالاهای وارداتی خارجی خود داری كنند.

سید اصغر رخ صفت عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو بانما با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال در حمایت از کالای تولید داخل،گفت:برای نهادینه کردن استفاده از کالای ایرانی به جای کالای خارجی باید در کشور فرهنگ سازی نمود تا مردم با توجه به اینکه استقبال از کالای ایرانی منجر به ایجاد فرصت های شغلی در کشور می شود از خرید کالاهای وارداتی خارجی خود داری کنند.
وی بیان کرد: البته تولید کنندگان کالاها ومحصولات ایرانی در کشور باید در قبال استقبال و خرید مردم از کالاهای تولید داخل متعهد به تولید محصولات با کیفیت شده و تمام تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی بنمایند.
وی عنوان نمود: با ارائه کالای مرغوب می توان مردم را به خرید کالای ایرانی ترغیب و از خرید کالاهای بی کیفیت خارجی منع نمودچرا که اگرتولید داخل خوب نباشد یا کیفیت محصول تولیدی پایین بماند نباید انتظار داشت مردم در درازمدت به خرید کالاهای داخلی بی کیفیت تمایل داشته باشند.
رخ صفت افزود: تلاش برای بالا بردن کیفیت تولیدات داخل فرصت های شغلی فراوان در کشور ایجاد خواهد کرد که هم به سودمردم و هم به سود تولید کنندگان واقتصاد ملی خواهد بود.
وی با اشاره به نقش مهم دولت در حمایت از تولید داخل با ارائه تسهیلات لازم، خاطر نشان کرد: بی توجه ای و بی دقتی در امر تولید همواره خسارت بار وعامل زیان ورکود اقتصادی در کشور بوده است لیکن ضرورت دارد با رفع دغدغه تولید کنندگان با نقش آفرینی مثبت دولت در واگذاری امور به مردم و رفع بروکراسی های اداری این قشر را برای تولید مرغوب وبا کیفیت درداخل تشویق نمود.
وی با اشاره به رکود موجود درکشور و وضعیت اقتصادی و معیشتی نامطلوب کنونی که مردم با آن مواجهه اند گفت: غالب مردم بخصوص طبقه آسیب پذیر کشور از کالاهای ارزان قیمت استقبال بیشتری می کنند لذا تولید کنندگان با حمایت دولت تا حدی که ممکن است باید کالاهای با کیفیت با قیمت ارزان تر تولید کنند که مردم راغب به استفاده از این کالاها باشند.
وی اظهار نمود: البته نباید هم تنها به دولت اکتفاء کرد همه مردم و هر کسی درهر موقعیتی و با هر توانی باید مشوق طبقه تولید کنندگان درامر تولید وبهینه سازی کالاهای تولید داخل باشند تابتوان به پیشرفت وشکوفایی اقتصادی مدنظر در کشوررسید.
وی با اذعان به اینکه دولت در تشویق مردم برای مصرف کالای تولید داخل با ممنوعیت واردات بی رویه نقش مهمی ایفا می کند، افزود: رسانه ها بخصوص صدا وسیما ومسئولان وزارت ارشاد و نهادهای تبلیغاتی دولت وسازمان های اقتصادی همه باید همت کنند که تا با بالا بردن میزان خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی درستی در تکیه بر توان داخل وقطع وابستگی به بیگانگان در کشور صورت گیرد.

۱۳۹۷/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...