نسخه چاپی

پیشنهاد برای افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ریاض

پژوهشگر عربستانی از ولیعهد عربستان خواست برای نابودی "اسلام سیاسی سنی-شیعی" سفارت رژیم صهیونیستی را در شهر ریاض افتتاح كند!

به گزارش نما، عبد الحمید الحکیم که خود را پژوهشگر سیاسی و مدیر موسسه پژوهش‌های خاورمیانه معرفی می‌کند که مرکز آن در شهر جده عربستان واقع است، بار دیگر در اظهارنظری جنجالی از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواست سفارت رژیم صهیونیستی را در شهر ریاض افتتاح کند.

الحکیم پیش از این نیز قدس را "نماد مذهبی یهودیان" خواند و از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در "پایتخت خواندن قدس برای اسرائیل" حمایت کرد.

این پژوهشگر عربستانی در حساب کاربری خود در توئیتر هشتگ "سفارتی برای اسرائیل در ریاض می‌خواهیم" را که در میان کاربران اسرائیلی توئیتر رایج است، به اشتراک گذاشت و در ادامه نوشت، "افتتاح سفارت اسرائیل در ریاض و سفارت عربستان در قدس به چه معناست؟ به معنای نابودی طرح ایران برای ایجاد آشوب در منطقه به وسیله "اسلام سیاسی شیعی" و نیز نابودی "اسلام سیاسی سنی" و ایجاد خاورمیانه‌ای جدید و بهتر برای مردم منطقه، در تاریخ نیز نام محمد بن سلمان به عنوان کسی که منطقه را نجات داد، باقی خواهد ماند".

این اظهارنظرهای الحکیم برای دنبال‌کنندگان او در صفحات اجتماعی عجیب نیست، او عادت به دفاع از اسرائیل دارد و بسیاری بر این باورند که او نیز مانند انور عشقی، ژنرال بازنشسته عربستانی مامور بیان چنین سخنانی است و هر دوی آنها در هیئت عربستانی که حدود دو سال قبل از اراضی اشغالی بازدید کردند، حضور داشتند.

الحکیم در گفت‌وگویی با شبکه خبری بی.بی.سی عربی از سفرش به اراضی اشغالی و نیز از شهرک‌نشین‌ها دفاع کرد و مدعی شد، آنها دوستدار صلح هستند اما اعراب عکس این را می‌گویند!

به نظر می‌رسد این اظهارنظرها با موضع‌گیری که بن سلمان در مصاحبه‌اش با مجله آتلانتیک آمریکا داشت، همسو هستند.

بن سلمان در آن گفت‌وگو مدعی شد، "فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حق دارند در سرزمین خود زندگی کنند".

علاوه بر این رسانه‌های عبری‌زبان فاش کردند، بن سلمان در دیداری محرمانه با اسرائیلی‌ها در آمریکا به شدت از فلسطینی‌ها انتقاد کرد.

این پژوهشگر عربستانی دسامبر گذشته در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای "الحرة" آمریکا مدعی شد، "قدس نماد مذهبی یهودی‌ها و مکانی مقدس همانند مکه و مدینه برای مسلمانان است".

وی در ادامه مدعی شد، "اعراب باید خود را از میراث یهودی و میراث اسلام سیاسی در هر دو بخش سنی و شیعی‌اش که فرهنگ نفرت از یهودیان را ایجاد کرده وحق تاریخی آنها در منطقه را انکار می‌کند، رها کنند".

الحکیم اولین پژوهشگر عربستانی بود که در ژوئن ۲۰۱۷ مستقیما از عربستان مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی داشت و در آن از قطر و مقاومت فلسطین به شدت انتقاد کرد.

۱۳۹۷/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...