نسخه چاپی

واكنش نماینده دموكرات آمریكایی به خروج آمریكا از برجام

نماینده دموكرات حوزه انتخابیه كالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریكا اعلام كرد «استیضاح» تنها گزینه پیش روی دموكرات‌ها در واكنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران و نقض آن است.

به گزارش نما، نماینده دموکرات حوزه انتخابیه کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد «استیضاح» تنها گزینه پیش روی دموکرات‌ها در واکنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران و نقض آن است.

واترز در واکنش به خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای ایران به دستور ترامپ، با انتشار توئیتی نوشت: «ترامپ که خودش باعث انزوای بیشتر آمریکا شده است، فکر می کند بیشتر از مذاکره کنندگان و متحدان جهانی ما – فرانسه، آلمان و انگلیس— که با توافق هسته ای ایران موافقت کردند، می فهمد. تا چه زمانی باید از خودبزرگ‌بینی و رفتار غیرشخصی و نارسیستیک او عذاب بکشیم. استیضاح تنها پاسخ است».

واترز یکی از منتقدان مطرح سیاست های دونالد ترامپ است. این نماینده سیاهپوست بارها رئیس جمهور آمریکا را به دلیل اظهارات نژادپرستانه‌اش علیه زنان و کشورهای آفریقایی متهم کرده است. واترز همچنین از اظهارات ترامپ به دلیل منتشر نکردن اظهارنامه مالیاتی انتقاد کرده است.

چندی پیش جمعی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در جنبشی خواستار استیضاح ترامپ شدند. اما این جنبش به دلیل عدم همراهی همه اعضای حزب دموکرات ادامه نیافت. نانسی پلوسی، رهبر اقلیت حزب دموکرات ماه گذشته ضمن تقدیر از اقدامات افرادی همچون واترز، آنها را هدیه‌ای برای جمهوری خواهان در آستانه انتخابات میان دوره ای دانست.

در حال حاضر، دموکرات ها نسبت به کسب کنترل مجلس نمایندگان ابراز خوش بینی کرده اند. انتخابات میان دوره‌ای در ماه نوامبر امسال برگزار می شود و حزب دموکرات باید ۲۵ کرسی در این انتخابات کسب کند تا اکثریت را بدست آورد.

روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته نوشت: جمهوری خواهان به دنبال جلب حمایت محافظه کاران هستند تا با اتکا به آرای آنها بار دیگر، برتری خود را در کنگره حفظ کنند. آنها اعلام کردند، در صورتی که دموکرات ها اکثریت کرسی های مجلس را به دست آورند، استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حتمی است.

۱۳۹۷/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...