نسخه چاپی

سردار كوثری در گفتگو با نما:

با خروج امریكا از برجام باید اقدام متقابل صورت گیرد

عکس خبري -با خروج امريکا از برجام بايد اقدام متقابل صورت گيرد

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:مسئولان اجرائی ما باید كار غنی سازی را هرچه سریع تر شروع كنند وبا موضع گیری متناسب با رفتار آمریكایی بگونه ای رفتار كنند كه آنان بفهمند كه ما تعهد داده و توافق كردیم وبه تعهداتمان هم عمل كردیم واین آمریكا بود كه بدعهد بوده وبه تعهداتش پایبند نبوده ونیست لذا ما حق داریم خود مان تصمیم بگیریم واقدام كنیم.

اسماعیل کوثری نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به خروج یک طرفه آمریکا از برجام، گفت: سیاست مداران آمریکایی بخصوص رئیس جمهور فعلی این کشور که نماینده تام الاختیار امریکاست حتی قوانین بین المللی را که در سازمان های بین الملل به تصویب رسیده قبول ندارند.
وی بیان کرد: سیاستمداران آمریکا تنها منافع خود را می خواهند وهیچ احترامی برای ملت ها وکشورهای دیگردر دنیا قائل نیستند وبه همان روحیه زیاده خواهی، وحشی گری و چپاول گری خود باقی مانده اند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان نمود: در مورد خروج خودسرانه آمریکا از برجام با وجود توافقات صورت گرفته توسط چندین کشور باید گفت کشورهای دیگری که عضو ثابت شورای امنیت سازمان ملل هستند حق دارند و باید آمریکا را تحت فشار گذاشته و ازبابت اینکه چرا یک طرفه و با بی احترامی به سایر کشورها و بها ندادن به حضور ونقش آنها در این رابطه اقدام کرده مواخذه نموده و اعاده حیثیت کنند.
سردار کوثری تصریح نمود: مسئولان اجرائی ما هم باید کار غنی سازی را هرچه سریع تر شروع کنند وبا موضع گیری متناسب با رفتار آمریکایی بگونه ای رفتار کنند که آنان بفهمند که ما تعهد داده و توافق کردیم وبه تعهداتمان هم عمل کردیم واین آمریکا بود که بدعهد بوده وبه تعهداتش پایبند نبوده ونیست لذا ما حق داریم خود مان تصمیم بگیریم واقدام کنیم.
وی اذعان داشت: کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل خوب است برای یکبار هم که شده جسارت به خرج داده وآمریکایی ها را بابت این خودسری ها محاکمه کنند آنهم در عهد شکنی نسبت به توافقی که خودشان دخیل در آن بودند وکشورهای دیگر بر روند آن نظارت داشتند.
نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هرچند احتمال نمی رود با روند فعلی در سازمان بین الملل کاری در این رابطه انجام شود لیکن ما باید موضع قاطع بگیریم و با توجه به اینکه پایبند به تعهدات بودیم وآنها به تعهداتشان عمل نکردند به همان راه قبل برجام ادامه دهیم تا اینها اجازه ندهند به خودشان که بعد توافقات صورت گرفته یک طرفه چنین عکس العمل غیر معقولی و سخیفی را مرتکب شوند.


۱۳۹۷/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...