نسخه چاپی

نوری المالكی رای خود را به صندوق انداخت

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق و نخست‌وزیر پیشین این كشور پس از انداختن رای خود به صندوق، گفت كه انتظار دارداین انتخابات كشورش را وارد مرحله جدیدی كند.

به گزارش نما، «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون، با حضور در یکی از حوزه‌های رای‌گیری، رای خود را به صندوق انداخت.

وی سپس در جمع خبرنگاران اعلام کرد که واقعا برخی طرف‌ها می‌خواند که با این انتخابات و نتایج آن بازی کنند اما این انتخابات باید عراق را وارد مرحله جدیدی کند و شرکت در این انتخابات یک وظیفه شرعی و اخلاقی است.

مالکی که پیش از «حیدر العبادی» تصدی پست نخست‌وزیری را برعهده داشت، در دور جدید انتخابات پارلمانی عراق نیز شرکت کرده است در راس ائتلاف دولت قانون با سایر نامزدهای انتخاباتی رقابت خواهد کرد.

وی به عنوان رئیس حزب الدعوه در سرلیست این ائتلاف قرار دارد و جنبش «بشائر الشبابیة» به ریاست «یاسر عبدالصخیل»، حزب «دعاة الاسلام» به ریاست «خضیر موسی الخزاعی»، جنبش «النور- الانتفاضة و التغییر» به ریاست «محمد کاظم الهنداوی»، جریان «الوسط» به ریاست «موفق باقر الربیعی»، ، فراکسیون «معا للقانون» به ریاست «محمد عبدالسادة »، حزب «المدنی» به ریاست «حمد یاسر»، جریان «الثقافی الوطنی» به ریاست «علی احمد وتوت»، تجمع «امناء بلدنا» به ریاست «قصی عبدالوهاب السهیل» و جریان «ولائیون الاسلامی» به ریاست «کمال علی خلف» از سایر احزاب و جریان‌های عضو این ائتلافند.

۱۳۹۷/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...