نسخه چاپی

مهم ترین معضل موجود اجتماعی از زبان آقای وزیر رفاه

ربیعی با تاكید بر اینكه مقوله خانواده و مشكلات مربوط به آن مهم ترین معضل موجود اجتماعی است، خاطرنشان كرد: به هم خوردن توازن قدرت در خانواده، اعتیاد و فقر، مهم ترین مسائلی هستند كه می توانند در این حوزه مهم را با چالش رو به رو می‌كند.

به گزارش نما، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه سیاستگذاری اجتماعیدر جهان اسلام با اشاره به اینکه نهادهای مدنی در اشکال غیرسیاسی خودش باید قوی باشد، تصریح کرد: سیاستگذاری اجتماعی یک مسئله بسیار مهم است که نه تنها کشورهای جهان اسلام، بلکه تمامی کشورها باید به این امر توجه کنند.

ربیعی افزود: ناکارآمدی در برخی مسائل، خصوصیات مشترک کشورهای جهان اسلام است و حضور اقلیت ها و قومیت های مختلف در راس اجتماع برای توسعه اجتماعی لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای هرچه بیشتر رضایتمندی اجتماعی تلاش کرد، اظهار کرد: مسئله زنان، اساسی ترین مسئله است که در حوزه سیاست های اجتماعی باید به آن توجه ویژه داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی که خصوصیات مشترک کشورهای جهان اسلام بطور واضح مشخص شوند، می توانند برای برنامه ریزی در جهت سیاست های اجتماعی کمک بسزایی کنند. در کشورهای جهان اسلام، نرخ رشد جمعیت بالاتر از ۲ درصد است، درحالیکه در کشورهای دیگر یا منفی است یا اینکه ۱/۲ درصد است.

ربیعی با بیان اینکه جوان بودن جمعیت در پیشبرد سیاست های اجتماعی نقش ایفا می کند، بیان کرد: بالاترین بیکاری جوانان در کشورهای جهان اسلام است و اگر این روند ادامه پیدا کند، ساختارهای سیاسی و اجتماعی عقب می مانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتناعی در ادامه تصریح کرد: ما در حال حاضر با بحران های صنعتی شدن رو به رو هستیم و باید در این راستا برنامه ریزی شود که در سیاست های توسعه ای کشور، کاهش نابرابری و افزایش عدالت بین نسلی را در دستور کار قرار دهیم؛ چرا که ضمیر سیاست های اجتماعی، آحاد جامعه هستند.

ربیعی گفت: در راس قرار دادن ارزش های دینی برای پیشبرد سیاست های اجتماعی مهم است. مبارزه با فقر و محدود کردن فقر مطلق و همچنین امحای فقر شدید، باعث می شود که در این سیاست مهم، به سرعت پیش رویم. همچنین نظریه توانمندسازی دستمزدبگیران در دستور کار است و برای مبارزه با فقر، ۳ میلیارد دلار برای اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک اختصاص داده شده است.

ربیعی با بیان اینکه ۲۲میلیون نفر در روستاها و ۱۰ میلیون نفر در حاشیه شهرها از بیمه درمانی رایگان استفاده می کنند، تصریح کرد: سخترین بخش کار در بخش مسائل اجتماعی جدید است. این مسئله در کشورهای جهان اسلام قابل رویت است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مقوله خانواده و مشکلات مربوط به آن مهم ترین معضل موجود اجتماعی است، خاطرنشان کرد: به هم خوردن توازن قدرت در خانواده، اعتیاد و فقر، مهم ترین مسائلی هستند که می توانند در این حوزه مهم را با چالش رو به رو می‌کند.

۱۳۹۷/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...