نسخه چاپی

تبعات منفی ورود زودهنگام به انتخابات

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر مدیری وارد عرصه انتخابات شد، بخش عمده‌ای از وقت و ارتباطش مصروف این موضوع می‌شود كه كار پسندیده‌ای نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ورود زودهنگام به انتخابات، گفت: ورود زودهنگام به انتخابات از چند بعد تبعات منفی در جامعه دارد.

وی افزود: یکی اینکه فضای خدمت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یا محدود می‌کند، به این دلیل که افرادی معمولا کاندیدای ریاست جمهوری می‌شوند که در عرصه‌های راهبردی، کلان و سطوح بالای مدیریت کار کرده‌اند و الان هم در عرصه‌ای مشغول فعالیت هستند و با توجه به اینکه اگر به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند، هم خودشان، هم سازمانشان و هم دوستانشان که دارای مشاغلی هستند، نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند و باید در این عرصه فعالیت کنند.

ذوالنور ادامه داد: اگر مدیری وارد این عرصه شد، بخش عمده‌ای از وقت و ارتباطش مصروف این موضوع می‌شود و اگر قرار باشد نزدیک به یک سال قبل از انتخابات فضای کشور اینگونه شود و مسئولان غیرفعال شوند و از آن طرف هم چند ماه طول بکشد تا دولت خودش را تجهیز و آماده کار کند، عملا نیمی از وقت دوره‌های ریاست جمهوری غیر مفید می‌شود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: مدیران باید با تمام وجود وقت‌شان را صرف مسئولیت‌شان کنند و از نظر شرع، عرف و قانون و نظر مردم هم تلف کردن زمان خدمت کار پسندید‌ه‌ای نیست.

وی با اشاره به تبعات منفی دیگر ورود زودهنگام به انتخابات گفت: در این صورت افکار عمومی به جای پرداختن به کار، تلاش وخدمت نسبت به این موضوع انحراف پیدا می‌کنند و مسائل اصلی کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اثر منفی دیگر حاکم شدن فضای دروغ، تهمت، تضعیف وتخریب از سوی رقبا و طرفدارانشان است که در این دوره طولانی ممکن است صورت بگیرد. البته این موضوع در دوران انتخابات نیز نباید اتفاق بیفتد.

* ورود زودهنگام به انتخابات عدم عدالت در صحنه انتخابات را رقم می‌زند

ذوالنور با بیان اینکه اثر منفی دیگر ورود زودهنگام به انتخابات، عدم عدالت در صحنه انتخابات است، گفت: برخی از مدیران و مسئولینی که امروز شاید در مظان کاندیداتوری باشند، ممکن است از امکانات و ابزار سازمانی استفاده کنند و از طرفی افرادی دیگر هم باشد که می‌خواهند کاندیدا شوند و هیچ دسترسی به امکانات و رسانه‌ها نداشته باشند که این فضای نابرابرانه‌ای را ایجاد می‌کند.

وی افزود: اگر ورود به موقع به انتخابات صورت گیرد، با توجه به فضایی که نظام، دولت و صدا و سیما ایجاد می‌کند همه می‌توانند با یک نسبت نزدیک به هم از امکانات بهره‌مند شوند، البته گروه‌های سیاسی و احزاب و جریانات باید در جلسات درونی خود از حالا به فکر تعیین افراد باشند، اما آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری بود، این است که فضای عمومی کشور را از فضای کار و تلاش و خدمت به سمت انتخابات نکشانیم و دیگر اینکه کاندیداها ورود زودهنگام به انتخابات نداشته باشند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: شاید فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص متوجه گروه‌های سیاسی و احزاب و جریاناتی که از قبل باید در اتاق فکرشان و نه در فضای جامعه نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و کار کنند، نباشد.

ذوالنور در خصوص زمان مناسب برای ورود به انتخابات گفت: روندی که قانون پیش بینی کرده، زمان بندی مناسب ورود به موقع به انتخابات است. مردم نباید از حالا فکرشان به طور جدی مشغول این باشد که چه کسی می‌آید و چه کسی نمی‌آید، تا زمانی که خود کاندیدا در وزارت کشور ثبت نام کنند.

* موضع‌گیری‌های سران قوا و مسولین در جهت تخریب و تضعیف قوای یکدیگر نباشد

وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر آرامش و ثبات سیاسی در فضای انتخاباتی، اظهار داشت: فرمایشات ایشان مخاطبان و ابعاد فراوانی دارد که یکی از آنها سران سه قوه و مسئولین سطوح بالا و همتراز مانند ریاست مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان‌های دیگر است.

ذوالنور ادامه داد: موضع‌گیری‌های آنها نباید در جهت تخریب و تضعیف قوای یکدیگر باشد و در صحبت‌هایشان چیزی برای دلسرد کردن مردم و ناامیدی و تحریک و تخریب دیگران نباشد و کدها و آدرس غلطی به دشمن داده نشود که یا تحریم‌ها بیشتر شود و یا شیطنت‌ها افزایش یابد و یا موضعی نگیرند که برای دشمن امید ایجاد شود. باید فضای کار،تلاش، امید به آینده و وحدت در کشور حاکم شود و سران سه قوه در برخوردشان با رده‌های همترازشان و موضع‌گیری‌هایشان می‌توانند در این خصوص مؤثر باشند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: گروه دوم مورد خطاب مقام معظم رهبری، نخبگان و صاحبان تریبون و رسانه‌ها هستند که می‌توانند در حاکم کردن روح امید و تلاش و کار و وحدت ملی مؤثر باشند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: مردم گروه سوم مخاطبان مقام معظم رهبری هستند که همیشه جلوتر از مسئولین حرکت کردند و هر کجا مسئولین حرکت‌شان کند بوده و یا انحرافی داشتند مردم پشت سر رهبری بوده و وظیفه خودشان را به خوبی انجام دادند.

وی در پایان اظهار داشت: مردم از فضای منفی و عملیات روانی و شایعه پردازی رسانه‌های خارجی و بعضا داخلی و یا عناصر آنها و یا حتی برخی مسئولین دوری کنند و تحت تاثیر قرار نگیرند.

۱۳۹۱/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...