نسخه چاپی

حجاب، هیچ زمانی محدودیت نیست

حمایت، نیاز ضروری بانوان ورزشكار ایرانی

عکس خبري -حمايت، نياز ضروري بانوان ورزشکار ايراني

ورزش بانوان امروز رفته رفته جایگاه خود را بدست آورده و توانسته به قدری رشد كند كه همه را به تحسین وادارد. حالا با كمی توجه و حمایت بیشتر میتوان به مدالهای المپیك آسیایی و جهانی آنان امیدوار باشیم. به راستی چقدر باید هزینه میكردیم تا به دنیا ثابت كنیم حجاب هیچ گونه محدودیتی به وجود نمیآورد. چه تبلیغاتی میتوانستیم انجام بدهیم كه مؤثرتر از قهرمانی دوباره دختران شایسته ایران در آسیا باشد!؟ شیرزنان ایرانی باز هم كاری كردند، كارستان.

مهدی یکتا- دختران ایران – دختران ژاپن؛ این فینال تکراری رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا بود. فینالی که 2 سال قبل هم با تک گل فرشته کریمی قهرمانی را برای ایران به بار آورد و امسال 7 گل در برداشت.

5 گل سهم ایران و 2 گل سهم ژاپن که باعث شد دختران مسلمان کشورمان دبل کنند. در پایان این مسابقات سه جام دیگر نیز به ایران رسید. «فرشته کریمی» ستاره کشورمان ارزشمند‌ترین بازیکن آسیا شد. «ساراشیربیگی» با 9 گل زده بهترین گلزن مسابقات لقب گرفت و جایزه فیرپلی هم به نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی کشورمان اهداء شد. این اخبار در جهان بازتاب فوق‌العاده‌ای داشت و دل تمامی مردم ایران را شاد کرد.

تاریخ کهن ایران همواره با تمدن فرهنگ اسلامی، شجاعت و دلاوری، اصالت و خودباوری شیرزنان عجین بوده است. کلمه حجاب هم به معنای پوشیدن و هم به معنی پرده بوده است. به همین دلیل که زن از روی طبع و غریزه میل به پوشش بدن خود در مقابل نامحرم دارد و از برهنگی دچار اضطراب می‌شود. پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) بارها بر عفاف زن تأکید ورزیده‌اند.

امروز بانوان ایرانی با حفظ حجاب و شئونات اسلامی نه تنها وظایف اجتماعی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند بلکه در میادین بین‌المللی و عرصه‌های ورزشی هم خوش می‌درخشند. حالا فوتبالیست‌های خانم ایرانی یاد گرفته‌اند هرگز خود را دست کم نگیرند، تلاش کنند و نومید نشوند. ایمان، توکل و از همه مهمتر حفظ حجاب و رعایت آن همه را به تحسین واداشت. حال این واقعیتی انکارنشدنی است که این شیرزنان ایرانی به حمایت و توجه بیشتری نیاز دارند. اینک نوبتی هم باشد نوبت مسئولان است. باید تلاش کنند که شرایط بهتری برای بانون فوتسال ایران فراهم شود. حمایت و دادن امکانات کافی می‌تواند افتخارات بیشتری هم به دنبال داشته باشد. از آن گذشته والیبال و بسکتبال با حجاب بانوان ما هم نیاز به حمایت پشتیبانی و اقدام دارد. امروز پویایی زن مسلمان کشورمان را بیشتر شاهد هستیم. شادابی و طراوتی که حجاب به ورزش بانوان ما می‌دهد را نمی‌توان در هیچ حرکتی شاهد بود.

ورزش بانوان امروز رفته رفته جایگاه خود را بدست آورده و توانسته به قدری رشد کند که همه را به تحسین وادارد. حالا با کمی توجه و حمایت بیشتر می‌توان به مدال‌های المپیک آسیایی و جهانی آنان امیدوار باشیم. به راستی چقدر باید هزینه می‌کردیم تا به دنیا ثابت کنیم حجاب هیچ گونه محدودیتی به وجود نمی‌آورد. چه تبلیغاتی می‌توانستیم انجام بدهیم که مؤثرتر از قهرمانی دوباره دختران شایسته ایران در آسیا باشد!؟ شیرزنان ایرانی باز هم کاری کردند، کارستان.

این قهرمانی باعث خوشحالی سایر مسلمانان جهان شد. بانوانی که برای اقدام به دین و رسوم خود لباس پوشیده به تن می‌کنند و حالا می‌دانند می‌توان با حجاب هم قهرمان شد. آنان در ورزش پتانسیل عجیبی دارند و واقعاً می‌توانند در سطح جهان نیز یک مدعی واقعی باشند. آرزوی بسیاری از بانوان ایرانی همین است. اینکه امکانات لازم مهیا شود تا همه آنان به ورزش دسترسی داشته باشند. ورزشی که تأثیر مثبتی در زندگی خانواده‌های ایرانی خواهد داشت. ورزش بانوان نه تنها سلامی جسمی آنان را همراه می‌آورد بلکه بر سلامتی ذهن و روح جامعه هم تأثیرگذار است. بانوان سالم که به طور حتم می‌توانند فرزندانی صالح و سالم تحویل جامعه بدهند. درود بر همه شیرزنان مسلمان ایرانی.

۱۳۹۷/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...