نسخه چاپی

جا‌به‌جایی های سرنوشت ساز در تركیب تیم ملی

علی قلی زاده روزهای پرفروغی را به عنوان یك وینگر و نیروی تهاجمی در فوتبال ایران سپری می كرد اما دستورات و برنامه های كی روش می تواند تحول اساسی در سرنوشت فوتبالی این بازیكن جوان به وجود بیاورد.

به گزارش نما، علی قلی زاده روزهای پرفروغی را به عنوان یک وینگر و نیروی تهاجمی در فوتبال ایران سپری می کرد اما دستورات و برنامه های کی روش می تواند تحول اساسی در سرنوشت فوتبالی این بازیکن جوان به وجود بیاورد. سرمربی تیم ملی قبل از این نیز با حرکتی مشابه مهرداد پولادی را از یک هافبک دفاعی تبدیل به یک مدافع چپ کرد و او نیز بهترین بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل شد.

قلی زاده در لیگ هفدهم و با پیراهن تیم سایپا در فوتبال ایران چهره شد و خیلی زود توانست نظر کارلوس کی روش را برای حضور در تیم ملی و جام جهانی جلب کند. او با بازی های درخشانش مثل دونده های خبره دوی استقامت که در آخرین دور سرعتشان را افزایش داده و از همه جلو می زنند، توانست در بهترین زمان ممکن به تیم ملی برسد و حالا او یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. آنچه درباره این بازیکن جالب توجه به نظر می رسد این است که برنامه های خاص کارلوس کی روش می تواند او را تبدیل به بازیکن فیکس تیم ملی در روسیه کند.

کی روش و دفاع چپ

کارلوس کی روش در جام جهانی 2014 دست به یک ابتکار فوق العاده زد. وقتی هاشم بیگ زاده دفاع چپ وقت تیم ملی در دقیقه پانزده بازی دوستانه برابر مونته نگرو دچار مصدومیت شد او مهرداد پولادی را که به عنوان هافبک دفاعی به تیم ملی دعوت کرده بود به جای او به میدان فرستاد و نتیجه اش این شد که پولادی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در سه بازی مرحله گروهی جام جهانی برزیل بود. بازی او برابر آرژانتین نشان داد که کی روش چه شناخت خوبی از بازیکنانش دارد.

حالا تاریخ درباره ستاره جوان فصل گذشته سایپا که احتمالا راهی اروپا خواهد شد در حال تکرار است. قلی زاده که بازی های درخشانی در پست وینگر داشت و حتی در این پست به تیم ملی دعوت شد حالا سرمربی نام او را در میان مدافعان قرار داده است. وینگر تکنیکی و سرعتی سایپا در بازی دوستانه تیم ملی برابر سیرالئون برای اولین بار در ترکیب قرار گرفت و با یک نمایش خوب توانست اولین گل ملی اش را هم به ثمر برساند. او به حدی در این بازی عملکرد خوبی داشت که این سوال پیش آمد که کی روش در میان اینهمه بازیکن خوب هجومی کدام یک را خط خواهد زد. از میان ترابی، امیری، جهانبخش، قدوس و قلی زاده که به عنوان وینگر آن ها را می شناختیم باید حداقل یک نفر کنار می رفت اما در نهایت کی روش دست به یک ابتکار جالب زد. او در بازی آخر تیم ملی برابر تیم امیدهای ازبکستان قلی زاده را به دفاع چپ برد و بعد از این بازی وقتی لیست تیم ملی را اعلام کرد نام قلی زاده در میان مدافعان دیده می شود.

قلی زاده در بازی برابر ازبکستان در پست غریبه دفاع چپ عملکرد خوبی داشت، آنقدر خوب که سرمربی تیم ملی او را در جمع مدافعانش حفظ و به روسیه خواهد بود. او می تواند پولادی جام جهانی 2018 باشد؟! البته که قلی زاده کار دشواری دارد چرا که در این پست یکی از بهترین های حال حاضر فوتبال ایران یعنی میلاد محمدی بازی می کند. اما حتی با وجود بازیکنی مثل میلاد محمدی به نظر کی روش برنامه های متفاوتی را برای قلی زاده در نظر دارد و شاید او سورپرایز کارلوس در روسیه باشد.

۱۳۹۷/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...