نسخه چاپی

در سخنرانی وزیر خارجه آمریكا درباره ایران عنوان شد؛

اعلام استراتژی جدید آمریكا در مورد ایران

عکس خبري -اعلام استراتژي جديد آمريکا در مورد ايران

وزیر خارجه آمریكا در نشست اندیشكده آمریكایی «هریتیج» با عنوان «بعد از توافق (برجام): یك استراتژی تازه درباره ایران» ضمن تكرار ادعاهای قبلی علیه كشورمان و دفاع از خروج ترامپ از برجام، راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران را بیان كرد

وزیر خارجه آمریکا در نشست اندیشکده آمریکایی «هریتیج» با عنوان «بعد از توافق (برجام): یک استراتژی تازه درباره ایران» ضمن تکرار ادعاهای قبلی علیه کشورمان و دفاع از خروج ترامپ از برجام، راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران را بیان کرد و در ادامه 12 شرط را برای توافق جدید با جمهوری اسلامی عنوان کرد که از توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم تا متوقف کردن برنامه موشکی، عدم ایفای نقش در تحولات منطقه از فلسطین، سوریه و لبنان تا یمن و... را شامل می‌شد. سخنان و موضع‌گیری واهی که خیلی زود از سوی دولت‌ها و رسانه‌های غربی هم مورد نقد قرار گرفت و تنها نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی و چند کشور قبیله‌ای وابسته به آمریکا در منطقه از آن حمایت کردند. در این راستا، «سی‌ان‌ان» این اظهارات را متوهمانه خواند و «واشنگتن‌پست» آنها را فاقد راهبرد دانست. «فدریکا موگرینی» هم گفت: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد؛ «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز مذاکره بر سر شروط پمپئو را بسیار بسیار دشوار دانست.
در این میان باید به دو نکته توجه داشت؛ اول اینکه، دولت استکباری ایالات متحده با وجود همراهی نکردن جامعه جهانی، با دلخوش کردن به رضایت چند حاکم ورشکسته و حقیر در منطقه، همه قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته و در برابر ایران که به تمام تعهداتش پایبند بوده، شرط و شروط تعیین می‌کند که این اقدامات نشانه استیصال دلتمردان این کشور است و رسوایی و بی‌اعتباری بیشتر را در پی خواهد داشت. دوم اینکه، در همه مصایب و مشکلات جهان اسلام و منطقه غرب آسیا از سوریه و لبنان تا عراق و یمن و افغانستان جای پای دخالت‌ها و حمایت‌های این دولت استکباری به وضوح دیده می‌شود. حامیان گروهک‌های تروریستی از منافقین گرفته تا القاعده و... با چنین صحنه‌آرایی می‌خواهند جای مدعی و متهم را عوض کنند؛ در حالی که افکار عمومی دیگر فریب نیرنگ‌های تبلیغاتی را نمی‌خورد.
سخن آخر اینکه انقلاب اسلامی که با خواست و اراده ملت ایران محقق شد، در طول چهل سال گذشته در برابر همه توطئه‌های استکبار جهانی و هم‌پیمانان آن ایستادگی کرده و همواره پیروز میدان بوده است. از این پس نیز با همین مقاومت مانع تحقق اهداف شوم دشمنان انقلاب و ملت ایران خواهد بود و فریب هیمنه پوشالی آمریکا به منزله دشمن درجه یک خود را نمی‌خورد.

۱۳۹۷/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...