نسخه چاپی

"حضور بانوان در تمام عرصه­‌های ورزشی بلامانع است"

نماینده ولی فقیه در استان مركزی در دیدار با معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان و جمعی از روسای هیئت­های ورزشی استان گفت: ورزشكاران ایرانی باید هم در بعد قهرمانی و هم در بعد اخلاقی و معنوی الگوی جوانان و ورزشكاران كشورهای جهان باشند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این دیدار که دو تن از اعضای شورای شهر اراک و مسوولین اداره کل ورزش و جوانان در آن حضور داشتند، آیت الله قربانعلی دری نجف ­آبادی از موفقیت­های بدست آمده در المپیک لندن، پارالمپیک و برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی تشکر کرد.

دری نجف آبادی چهار راهکار اساسی در حوزه وزارت ورزش و جوانان را الزامی دانست و گفت: با توجه به تازه تاسیس بودن وزارت ورزش و جوانان چهار راهکار اساسی شامل اول: ترسیم شرح وظایف قانونی، دوم: تعیین چارت سازمانی مناسب بر اساس اهداف و قوانین وضع شده، سوم: انجام کار فرهنگی در ورزش و در جامعه جوان و چهارم: پرهیز از ورود مناسبت­های سیاسی به ورزش باید انجام شود.

امام جمعه اراک وظیفه وزارت ورزش و جوانان را بسیار حساس و مهم خواند و گفت: وزارت ورزش و جوانان با توجه به گستردگی مباحث مربوط به جوانان کار دشوار و مهمی دارد که باید با اتخاذ راهکارهی مناسب آنها را مدیریت کند.

وی توجه به امر ازدواج جوانان، جلوگیری از افزایش آمار طلاق و کاهش رشد جمعیت و جلوگیری از مصرف مواد مخدر را از جمله وظایف این وزارتخانه دانست و افزود: باید در بکار بردن مسئولینی لایق برای پیشبرد این اهداف استفاده شود.

امام جمعه اراک توجه به استعدادیابی در امر ورزش را یکی دیگر از وظایف این وزارتخانه دانست و گفت: مسئولین ورزشی باید نقش حمایت کننده و هدایت دهنده داشته باشند و استعدادهای کشف شده را پرورش دهند.

وی توجه به اخلاق و معنویت را در کنار ورزش الزامی دانست و با انتقاد از نبود فضاهای مذهبی مناسب در ورزشگاه­ها گفت: وقتی پروژه ورزشی ساخته می­ شود باید فضای مناسب برای انجام اعمال مذهبی مانند نماز ایجاد شود که متاسفانه در ساخت پروژه­های ورزشی به این مقوله مهم زیاد توجه نمی­­­‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حضور بانوان در تمام عرصه­‌های ورزشی را بلامانع دانست و افزود: باید مرزهای دینی در ورزش بانوان رعایت شود تا از ابزار شدن زن در عرصه ورزش جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، احمد رسولی‌نژاد، معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان هم با تشکر از امام جمعه اراک، وزارت ورزش و جوانان را وزارتی نوپا دانست که شکل‌گیری ساختار ابتدایی آن را با توجه به نبود آمادگی مناسب در جهت تشکیل این وزارتخانه در دولت، در ابتدای سال 91 اعلام کرد.

وی اهداف این وزارتخانه را در بدو تولد نامشخص خواند و گفت: در زمان تشکیل این وزارتخانه هیچ اشاره‌­ای به اهداف آن نشده بود که به پیشنهاد این جانب، کارگروهی برای سازماندهی اهداف و تعیین آنها تشکیل شد.

رسولی­‌نژاد کسب مدال­های متعدد در المپیک و پارالمپیک 2012 و موفقیت­های بدست آمده در رشته­‌های ورزشی والیبال، بسکتبال، ووشو و رشته‌های رزمی را با ارزش خواند و افزود: برنامه ریزی این وزارتخانه کسب مقام دوم یا سوم در بازی­های آسیایی و قرار گرفتن در جمع ده کشور برتر در المپیک و پارالمپیک آینده است.

سعید ملکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم جامعه ورزش و جوانان را بسیار گسترده دانست و از ساماندهی فرهنگی جوانان در استان و گسترش ورزش­های همگانی، قهرمانی و مدال آور خبر داد.

ملکی حمایت و پشتیبانی نهادهای مختلف استان از ورزش استان را قابل تقدیر دانست و گفت: با همکاری دستگاه‌ها و حمایت نهادهای مختلف جایگاه ورزش استان در کشور مناسب است.

وی از وجود 85هزار ورزشکار سازمان یافته، 300هزار ورزشکار مردمی، 400 باشگاه ورزشی و 40 سازمان مردم نهاد در سطح استان خبر داد.

۱۳۹۱/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...