نسخه چاپی

" نامه مرسی به پرز تشریفاتی بود"

عکس خبري -" نامه مرسي به پرز تشريفاتي بود"

سخنگوی ریاست جمهوری مصر نامه مرسی به پرز را در چارچوب نامه‌های تشریفاتی وزارت خارجه مصر دانست و گفت این نامه مواضع شخصی محمد مرسی خطاب به پرز نبوده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبر ی«المنار» نوشت: یاسر علی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر نامه محمد مرسی به شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی را درباره تعیین «عاطف سالم» به عنوان سفیر جدید مصر در تل‌آویو تایید کرد.

وی پنجشنبه شب در نشستی خبری تصریح کرد: نامه رئیس جمهور مصر به شیمون پرز در چارچوب پروتوکل مصری است که نامه‌هایی از وزارت خارجه مصر به یک شکل برای همه کشورهای جهان فرستاده می‌شود و منظور از ارسال این نامه بیان مواضع شخصی رئیس جمهور مصر نبوده است.

یاسر علی تاکید کرد: محمد مرسی در همان روزی که نامه‌ تعیین سفیر جدید مصر در سرزمین‌های اشغالی را امضا کرد بیش از 10 نامه دیگر را به امضا رساند و بین مصر و رژیم صهیونیستی توافقنامه‌های دیگری نیز وجود دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: فرم نامه‌های دیپلماتیک موضوعی تشریفاتی و پروتوکلی است و نامه‌های وزارت خارجه مصر برای تعیین سفرای جدید همگی به یک شکل بوده و هیچ کدام با دیگری تفاوتی ندارد.

مرسی در نامه‌ای به رئیس رژیم صهیونیستی وی را را "دوست بزرگ" خطاب و تاکید کرده بود که مصر تمایل زیادی به گسترش روابط میان مصر و رژیم صهیونیستی دارد.

۱۳۹۱/۷/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...