نسخه چاپی

اعطای تسهیلات تاكسیرانی به فرزندان ایثارگران

ضامنی با بیان اینكه قاطبه ایثارگران از سن اشتغال عبور كرده‌اند و مشكل معیشتی آنها حل شده است، اظهار كرد: عموما فرزندانشان به سن اشتغال رسیده‌اند كه با امضای این تفاهم نامه 5 هزار شغل برای آنها ایجاد می‌شود.

به گزارش نما، صبح امروز تفاهم نامه همکاری ایجاد 5 هزار شغل در سامانه تاکسیرانی‌های شهری کشور با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شد.

در ابتدای این نشست مجید عبداللهی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌های کشور با بیان اینکه حمل و نقل به دلیل ارتباطات مستمر با زندگی شهروندان دارای اهمیت بالایی است، گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‌های جدی که در دستور کار قرار گرفته، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی تصریح کرد: رسالتی که مجموعه اتحادیه در نظر دارد توجه به اثرات جانبی چنین طرحی در کشور است.

عبداللهی با بیان اینکه در حوزه تاکسیرانی پیش از این با کمیته امداد هم توافق نامه امضا شده بود، اظهار کرد: در آن طرح از مددجویاناستفاه شد و بخشی از مأموریت‌های تاکسیرانی توسط مددجویان ایفا شد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری‌های کشور تصریح کرد: در فاز دوم با همراهی که بنیاد شهید داشت، تلاش شد این موضوع به حوزه مأموریت‌های آ‌نها هم تسری یابد.

وی با بیان اینکه تاکسیرانی با 360 هزار تاکسی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: 263 هزار تاکسی تحت پوشش شهری و 100 هزار تحت پوشش سازمان حمل و نقل عمومی است.

در ادامه مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی با بیان اینکه از ابتدای سال 95 تا کنون 71 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را از رده خارج کرده‌ایم و 61 هزار تاکسی جدید را تحویل گرفتیم، اظهار کرد: 10 هزار تاکسی فرسوده را بدون فرآیند جایگزین اسقاط کردیم.

وی با بیان اینکه 4 هزار تاکسی برای سال جدید نوسازی می شود، اظهار کرد: ما به بحث اشتغال اعتقاد داریم و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا درصد بیکاری را کاهش دهیم.

ضامنی با تأکید بر اینکه تاکسیرانی از مشاغل پایدار است، اظهار کرد: پیش از این در تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد 5 هزار نفر مشغول به کار شدند و اکنون هم در تفاهم نامه‌ای با بنیاد شهید 5 هزار نفر دیگر در مجموعه تاکسیرانی فعال خواهند شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی با بیان اینکه سامانه پایش دانش آموزی در دستور کار است، اظهار کرد: در حوزه جابجایی دانش آموزان یک معضل جدی وجود دارد و به خاطر نابسامانی آن شاهد اتفاقات ناگوار هستیم که در همین اساس تفاهم نامه مشترک امضا شده و این اتحادیه به عنوان مجری، طرح سامانه سپند را آماده کرده است.

در ادامه ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از سال گذشته صندوق اشتغال بنیاد شهید شکل گرفت، اظهار کرد: در کنار جلساتی که با سایت‌ها و پارک خودرو داشتیم تا بخشی از تاکسی‌ها به ایثارگران برسد، امسال اولویت اساسی در بنیاد شهید، اشتغال و رفع مشکل بیکاری فرزندان ایثارگران است.

وی با بیان اینکه قاطبه ایثارگران از سن اشتغال عبور کرده‌اند و مشکل معیشتی آنها حل شده است، اظهار کرد: عموما فرزندانشان به سن اشتغال رسیده‌اند که با امضای این تفاهم نامه 5 هزار شغل برای آنها ایجاد می‌شود.

ایزدی خصوص شروط واگذاری تاکسی به واجدین شرایط اظهار کرد: ‌افراد متقاضی باید حداقل دارای دیپلم باشند تا بتوانند از تسهیلات 4 درصدی برای دریافت تاکسی استفاده کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تا 25 میلیون تسهیلات خواهیم داد، گفت: با توجه به نوع خودرو تلاش می‌کنیم بتوانیم تسهیلات بیشتری هم بدهیم.

وی افزود: در اشتغال آنچه که مکلف هستیم بحث استفاده سهمیه‌های استخدامی است که 25 درصد سهمیه‌های استخدامی داده می‌شود.

۱۳۹۷/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...