نسخه چاپی

مستند ایرانی در راه جشنواره انگلیسی

مستند «لوتوس» به كارگردانی محمدرضا وطن‌دوست در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره‌ جهانی مستند «شفیلد» انگلیس به نمایش در می‌آید.

به گزارش نما، مستند «لوتوس» در بیست و پنجمین دوره‌ جشنواره مستند «شفیلد» که از تاریخ ۷ تا ۱۲ژوئن ۲۰۱۸ (۱۷ تا ۲۲ خرداد ۹۷) در کشور انگلستان برگزار می‌شود، با حضور محمدرضا وطن‌دوست در سالن اصلی جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره فیلم مستند «شفیلد» جزو سه جشنواره بزرگ سینمای مستند در سطح جهان و مهم‌ترین جشنواره سینمای مستند در بریتانیا است. این فیلم برای به ‌دست آوردن جایزه بزرگ جشنواره با مستندهایی از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، استرالیا، هلند، بلژیک، دانمارک، کانادا، اسپانیا، فنلاند، سوئد، سوئیس، پرو، یونان، کنیا، هندوراس، مکزیک، برزیل، کره‌جنوبی و تایلند به رقابت می‌پردازد و در صورت برنده شدن، ورودی جایزه اسکار ۲۰۱۹ را کسب خواهد کرد.

«لوتوس» در اولین نمایش ملی خود، در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشت و تندیس ویژه هیات داوران برای بهترین فیلم مستند کوتاه را در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره دریافت کرد.

در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

عوامل تولید مستند «لوتوس» عبارتند از نویسنده، فیلمبردار، تدوینگر و کارگردان: محمدرضا وطن‌دوست، دستیار کارگردان و تصویر: علی طالبی، صدابردار و طراح صدا: حسن مهدوی، تدوین صدا: شاهین خاکپور، گوینده متن: ربابه بخشی‌درمی، موسیقی: محمدرضا اسحاقی، تصویر هوایی: محمود حق‌بیان، هماهنگی رنگ تصاویر: علیرضا احمدی، امور فنی تصویر: سروش امیرآبادی، دستیار تدوین: علی وفایی، نورالله فتاحی، مدیر تدارکات: سعدالله ولایتی، مدیر تولید: محسن پویانفر، دستیار تهیه: سارا معیری، تهیه‌کننده: محمدرضا وطن‌دوست، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران، مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری «خانه فیلم وطن‌دوست».

جشنواره جهانی مستند «شفیلد» از تاریخ ۷ تا ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۷ تا ۲۲ خرداد) در شهر شفیلد کشور انگلستان برگزار می‌شود.

۱۳۹۷/۳/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...