نسخه چاپی

آیا اروپا می‌تواند؟!

عکس خبري -آيا اروپا مي‌تواند؟!

ایران امروز با سرافرازی در قبال برجام در موضع مطالبه‌گری قرار دارد و ماهیت امپریالیستی آمریكا را سر دست گرفته و به جهان نشان داد كه برجام به دلیل تمامیت‌خواهی و قلدری یك واحد سیاسی به هدف خود كه گره‌گشایی از تحریم‌های ایران بود، نائل نشد.


کسی منکر ضرورت طرح بحث درباره ابعاد و زوایای گوناگون تجربه تاریخی مهم خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام از سوی جناح‌ها و رسانه‌ها با گرایش‌های سیاسی و جهات فکری گوناگون نیست؛ اما یک شرط فوق‌العاده مهم وجود دارد و آن، پرهیز از هرگونه نمایش دوگانگی و اختلاف در داخل از دلِ همین گفت‌وگوهای به ظاهر چالشی است که حتماً در طراحی دشمنان جایگاه ویژه‌ای دارد. چنانچه شاهد خط تحلیلی در رسانه‌های آنها با هدف ایجاد دوگانه «برجام دولت‌ـ برجام نظام» بودیم که با نهیب رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان و کارگزاران خنثی شد.
ایران امروز با سرافرازی در قبال برجام در موضع مطالبه‌گری قرار دارد و ماهیت امپریالیستی آمریکا را سر دست گرفته و به جهان نشان داد که برجام به دلیل تمامیت‌خواهی و قلدری یک واحد سیاسی به هدف خود که گره‌گشایی از تحریم‌های ایران بود، نائل نشد. امروز ایران طلبکارانه توپ برجام را به زمین اروپایی‌ها شلیک کرده تا عیار آنها نیز در سنجش افکار عمومی داخل و خارج قرار گیرد؛ از این رو سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه دیشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما پس از بیان اینکه اروپایی‌ها برای همکاری با ایران در برجام پساآمریکایی با دو چالش اصلی در حوزه سیاسی و مشکل فنی روبه‌رو هستند، دست روی تردید بزرگی گذاشت که این روزها سؤال مهم مردم و دلسوزان و به تعبیر برخی دلواپسان هسته‌ای نیز هست؛ «ما جدیت اروپایی‌ها را برای حفظ برجام شاهد هستیم، اما اینکه توان آن را هم دارند، باید منتظر بمانیم و طی چند هفته آینده ببینیم.»
وی سپس از تنظیم بسته‌ پیشنهادی اروپایی‌ها سخن گفت که ایران آن را بررسی خواهد کرد. به طور مسلم تجارب و شروط تازه‌ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان درباره اروپا بر آن تأکید داشتند، باید مدنظر تیم مذاکره‌کننده قرار گیرد.
اگر این موضوع با دست فرمان مناسب در سیاست داخلی و رسانه‌ای هدایت و تبیین شود، می‌توان شاهد زایش «همبستگی فکری» و تقویت «انسجام ملی» در جامعه باشیم؛ در حالی که دشمنان می‌خواهند هم از اتحاد ملت در مقابل زورگویی‌های آمریکا و هم از شناختی که حاصل چند سال گفت‌وگوی مستقیم بوده و بزرگ‌ترین دستاورد و عبرت برجام برای نسل جدید و دیرباوران خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران است، بکاهند.

۱۳۹۷/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...