نسخه چاپی

سردارطلائی در گفتگو با نما:

قناعت در مدیریت شهری نقش به‌سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

عکس خبري -قناعت در مديريت شهري  نقش به‌سزايي در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد

نائب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: چرا به دنبال اعمال سیاست صرفه جویی در مدیریت شهری كه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است تاكنون نبوده و نیستیم تا در هزینه های جاری مان كاهش ایجاد كنیم.

مرتضی طلائی نائب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعریف منبع درآمدی پایدار برای شهرداری، گفت: طبق قانون درآمد پایداری برای شهرداری ها پیش بینی شده است ولی متاسفانه دولت ها تاکنون عوارضی را که در قانون سهم شهرداری ها بوده و در قالب مالیات بر ارزش افزوده یکپارچه سازی شده است، نپرداخته اند.
وی تصریح نمود: اکنون نیز دولت به شیوه های مختلف از پرداخت درآمد قانونی به شهرداری خودداری می کند در حالی که اگر سهم شهرداری ازهمان محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود، این درآمد حاصله خود منبع پایدار درآمدی بسیار مفیدی برای شهرخواهد بود.
طلائی با اشاره به سابقه صرف هزینه های میلیونی در بخش مدیریت شهری، عنوان نمود: برای مردم سوال است که اگر بخش مدیریت شهری و شهرداری درآمد ندارد و با پیشنهادات افزایش هزینه ها ی شهری به دنبال درآمد سازی است، پس چرا هزینه های بی مورد میلیونی غیر ضرور می کنند.
وی با انتقاد از ضعف روحیه قناعت و صرفه جویی در مجموعه مدیریت شهری، اظهار نمود: چرا به دنبال اعمال سیاست صرفه جویی در مدیریت شهری که در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است تاکنون نبوده و نیستیم تا در هزینه های جاری مان کاهش ایجاد کنیم.
وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد هزینه های زایدی که برای کارهای نمایشی، تشریفاتی، شکلی و آماری در شهرداری ها از قبل می شده و اکنون نیز به شکلی افراط گونه ادامه داشته و هیچ نتیجه و بازدهی و اثر بخشی ملموسی در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم ندارد را حذف کنیم.
وی گفت: اگر واقعا به دنبال مدیریت های صحیح هستیم باید به کاهش هزینه ها با توجه به محدودیت درآمدی شهرداری و شورای شهر پرداخته و هزینه های زاید را حذف و با آنها مقابله کنیم.
نائب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، افزود: طرح افزایش عوارض و قیمت ها از سوی برخی مدیران و اعضای مجموعه شهری در شورای اسلامی شهر برای رسیدن به منابع پایدار درآمدی برای مردم پذیرفته نبوده و درتعارض آشکار با عملکردهایی این مجموعه است که با صرف هزینه های میلیونی به جای ترویج فرهنگ ساده زیستی به دنبال ترویج اشرافی گری است و باید در آنها تجدید نظر شود چرا که ادامه یافتن آن سبب بروز موج نارضایتی مردم خواهد شد.

۱۳۹۷/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...