نسخه چاپی

پورمختار : نباید خودمان را معطل برجام كنیم

پورمختار گفت: نقض برجام و خروج آمریكا از این توافق و بدعهدی‌های اروپایی‌ها كه برای ما البته روشن هم هست و ما نباید خودمان را معطل آن كنیم، به‌گونه‌ای نعمتی برای ما است كه تا مسئولانمان هوشیارتر شوند و از آن پند بگیرند و به توان ملت تكیه كنند؛ چراكه مردم هستند كه می‌توانند هم مشكلات را هم تحمل كنند و هم با تدبیر آنها را حل كنند.

به گزارش نما، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: نگاهی که برجام داشت این بود که منتظر باشیم و ببینیم کشورهای دیگر برای اقتصاد ما چه کاری می‌کنند و همه دست روی دست گذاشتند تا برکات برجام باریدن بگیرد و نتایج آن برداشت شود، اما نهال دوساله برجام برای ما میوه نداد و خشکید.

وی افزود: عوارض منفی برجام برای ما این بود که با رفتاری که برخی دولتمردان داشتند و همه چیز را به برجام احاله می‌دادند، باعث رخوت و سستی در فضای کسب‌وکار و بخش اقتصادی کشور شدند و نگاهشان به این بود که کشورهای دیگر از قبل اجرای برجام چه لطفی به اقتصاد کشور می‌کنند و همین موضوع باعث شد تا ما در عرصه اقتصادی ضعیف‌تر شویم و حتی اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید داشتند، کنار گذاشته شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: همین روش باعث شد تا ما شاهد واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی به داخل کشور باشیم و همین مسئله تولید ما را هم به محاق فرو برد و نتایج آن هم افزایش بیکاری، تعطیل شدن پشت سرهم کارخانجات و کارگاه‌ها بود و با این وضعیت هم هرمقدار پول تزریق شود و بودجه اختصاص داده شود، بخش تولید از رمق افتاده است و لازمه رفع این معضل این است که کارویژه‌ای را دولت برای برون‌رفت از این وضعیت تعریف کند و از توان نخبگان و دانشمندان در این باره استفاده کند.

پورمختار خاطرنشان کرد: من در همین رابطه پیشنهاد‌اتی را به وزرای اقتصادی داده‌ام، اما این‌گونه به نظر می‌آید که جدیتی در پیگیری کارها در این باره ندارند.

وی افزود: ما در نهادهای مختلف مراکزی را به اسم استفاده از توان نخبگان برای امر تولید داریم، اما این ظاهر امر است و در عمل کاری انجام نمی‌شود و اگر فرد نخبه‌ای هم بخواهد کاری انجام دهد، با التماس و سرکج کردن به دنبال مبلغی وام بوده که آن‌هم با هزار زحمت بعضاً به این افراد پرداخت شده و بعضاً هم پرداخت نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: لازم است تا رئیس‌جمهور یک سازمان قوی را زیرنظر خود برای استفاده از توان نخبگان راه‌اندازی کند و اعتباری را هم از همین بودجه‌هایی که همین‌طوری پرداخت می‌شود و معلوم نیست چه نتیجه‌ای دارد، برای این بخش اختصاص دهد و من مطمئن هستم نخبگان ما در عرض یک سال اقتصاد ما را در حوزه‌های مختلف شکوفا خواهند کرد.

پورمختار در پایان گفت: نقض برجام و خروج آمریکا از این توافق و بدعهدی‌های اروپایی‌ها که برای ما البته روشن هم هست و ما نباید خودمان را معطل آن کنیم، به‌گونه‌ای نعمتی برای ما است که تا مسئولانمان هوشیارتر شوند و از آن پند بگیرند و به توان ملت تکیه کنند؛ چراکه مردم هستند که می‌توانند هم مشکلات را هم تحمل کنند و هم با تدبیر آنها را حل کنند.

۱۳۹۷/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...