نسخه چاپی

تحلیل حاج رضایی از سیستم تیم ملی در جام جهانی

حاج رضایی درباره خط حمله قدرتمند ایران علی‌رغم سیستم دفاعی تیم كی‌وش گفت: هر مربی فلسفه و تاكتیك خاص خود خود را دارد. تیم‌های مورینیو و دیگو پابلو سیمئونه هم تیم‌های دفاعی و مبتنی بر ضد حمله هستند.

به گزارش نما، کارشناس فوتبال ایران معتقد است با توجه به قدرت تیم‌های هم‌گروه ایران نظیر اسپانیا، دفاعی بازی کردن مقابل این تیم‌ها طبیعی و تاکتیکی است.

امیر حاج‌رضایی کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران درباره فرصت کم ملی‌پوشان تا جام جهانی اظهار کرد: فرصت کمی تا جام جهانی داریم و تیم ملی ما نیاز به حمایت دارد. حمایت از تیم ملی از دیدگاه‌های مختلف، متفاوت است و گاهی اوقات یک نقد منصفانه یا واکاوی شرایط تیم ملی، می‌تواند نوعی حمایت باشد همانطور که نقد تخریبی باعث از بین رفتن روحیه بازیکنان و کادرفنی می‌شود که اکنون وقت مناسبی برای آن نیست.

او ادامه داد: تیم ملی تمرین‌های خوبی را در کشور ترکیه و در کنار دریای مدیترانه پشت سر می‌گذارد و بازی‌های دوستانه و نقدهایی که در دل آن‌ها راهنمایی است می‌تواند شاگردان کی‌روش کمک کند. از نام تیم ملی مشخص است که برای همه مردم است و هر کسی می‌توند با راهکارهای مثبت به این تیم کمک کند.

این کارشناس فوتبال درباره دیدارهای دوستانه ایران گفت:این بازی‌ها می‌تواند به تیم ملی کمک کند. هرچند که ترکیب ترکیه و ازبکستان متفاوت از بازیکنان اصلی آن‌ها بود اما همین دیدارها ۱۱ نفر اصلی ایران در جام جهانی مشخص خواهد کرد زیرا بیشتر مربی‌ها پیش از مسابقات مهم، ۸ – ۹ بازیکن اصلی خود را مشخص خواهند کرد و چالش فکری آن‌ها بیشتر روی ۲ – ۳ بازیکن باقی مانده است.

وی درباره خط حمله قدرتمند ایران علی‌رغم سیستم دفاعی تیم کی‌وش گفت: هر مربی فلسفه و تاکتیک خاص خود خود را دارد. تیم‌های مورینیو و دیگو پابلو سیمئونه هم تیم‌های دفاعی و مبتنی بر ضد حمله هستند. تمرکز مربیان برتر دنیا بیشتر روی نتیجه است و بعید می‌دانم طرفدار فوتبالی راضی باشد که تیمش خوب بازی کند اما نتیجه نگیرد.

حاج‌رضایی اضافه کرد: ما مربیان قدرتمندی داریم و سرمربی تیم ملی تاکتیک مورد نظرش را بر مبنای نتیجه‌گیری در روسیه انتخاب خواهد کرد. به عنوان مثال اسپانیا تیمی است که به خوبی از فضاها استفاده می‌کند و فضا دادن به این تیم به معنی خودزنی است. طبیعی است که باید مقابل چنین تیم‌هایی دفاعی بازی کرد و اجازه فضاسازی نداد که این دفاعی بازی کردن خلاف قاعده فوتبال و قانون نیست و نوعی تاکتیک به حساب می‌آید.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: گروهی سختی با حضور تیم‌های اسپانیا، مراکش و پرتغال داریم و اگر می‌خواهیم موفق شویم، باید ضریب آسیب‌پذیری خود را کم کنیم و قدر فرصت‌هایمان را تمام و کمال بدانیم.

امیر حاج‌رضایی در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد ایران در جام جهانی و امکان صعود از گروه گفت: پیش‌بینی کردن در فوتبال کار درستی نیست و من در عمر ۶۰ ساله‌ام در این فوتبال سعی کرده‌ام هیچ‌گاه بازی یا تورنمنتی را پیش‌بینی نکنم. ما فقط امید داریم و با همین امید می‌توانیم موفق شویم.

۱۳۹۷/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...