نسخه چاپی

بحرین در حال تبدیل شدن به مستعمره آمریكا و عربستان

سفیر سابق انگلیس در منامه در گفتگو با المیادین اعلام كرد جزیره بحرین در سیاست خارجی‌اش در قبال ایران، دنباله‌روی آمریكا و عربستان سعودی است.

به گزارش نما، در منامه، در گفتگو با روزنامه لبنانی المیادین اعلام کرد بحرین تقریباً به مستعمره عربستان سعودی و آمریکا تبدیل شده است. وی افزود جزیره بحرین در سیاست منطقه‌ای و سیاست خارجی‌اش در قبال ایران از آمریکا و عربستان سعودی پیروی می‌کند. این مقام انگلیسی افزود پس از افزایش اعتراضات مخالفان بحرینی با سیاست های رژیم آل خلیفه و کمک ریاض و واشنگتن به منامه برای سرکوب معترضان، بحرین در سیاست های منطقه ای خود دقیقا دنباله روی عربستان سعودی و آمریکا شد.

سفیر سابق انگلیس در منامه، پایتخت بحرین، اعلام کرد رژیم آل خلیفه بیم آن را دارد که اعتراض ها دوباره از سر گرفته شوند؛ به همین دلیل صلاح را در آن می بیند تا به پیروی از سیاست های دو کشوری که به این رژیم برای سرکوب این اعتراض ها کمک کردند، ادامه دهد. وی افزود به همین دلیل است که سران منامه دقیقا اظهارات ضدایرانی مقامات ریاض و واشنگتن را علیه ایران تکرار می کنند و تهران را مسبب اعتراض ها می دانند. سفیر سابق انگلیس در بحرین به منامه هشدار داد از درگیر شدن در مناقشات منطقه ای امتناع کند؛ زیرا در صورت بروز هر گونه درگیری احتمالی، این بحرین است که به شدت آسیب خواهد دید.

اعتراض مخالفان و فعالان حقوق بشر در بحرین چهاردهم ماه مه سال 2011 میلادی به اوج خود رسید و رژیم بحرین از عربستان سعودی درخواست کمک کرد. ریاض نیز حدود یکهزار نیروی مزدور را به این کشور اعزام کرد. منامه مدعی است تهران از این اعتراض ها حمایت کرد؛ اما تهران همواره این اتهامات را رد می کند.

۱۳۹۷/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...