نسخه چاپی

سفر كادر پزشكی اسرائیل به عربستان برای درمان بن سلمان

پایگاه خبری المنار فلسطین هم با تایید خبر «زخمی شدن» ولیعهد سعودی اعلام كرده یك كادر پزشكی از اسرائیل برای كمك به مداوای محمد بن سلمان به ریاض سفر كرده است.

به گزارش نما، غیبت ۵ هفته‌ای محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی باعث گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد سرنوشت وی شده است. در واقع درست پس از حادثه تیراندازی در کاخ الخزامی در ریاض در اوایل اردیبهشت ماه، بن سلمان ناپدید شده است. در این ارتباط پایگاه الخلیج الجدید به تازگی و به نقل از برخی از منابع خود در عربستان اعلام کرده که بن سلمان پس از این حادثه در کاخ پادشاهی نیز دیده نشده است. هرچند آل‌سعود هر چند روز یک‌بار با انتشار تصاویری از ولیعهد این کشور سعی کرده که خبر‌های مربوط به ترور شدن بن سلمان را رد کند، اما هنوز بسیاری معتقدند که بن سلمان زخمی شده و در حال درمان است. برخی حتی معتقدند وی ممکن است کشته شده باشد.

این بار خبرگزاری میزان روز دوشنبه به نقل از پایگاه المنار فلسطین اعلام کرده، بن‌سلمان زخمی است و منابع نزدیک به حکومت وهابی عربستان به اطلاع منابع غربی رسانده‎اند که «ملک سلمان» هم که دچار بیماری است طی تعطیلات عید فطر از طریق نطقی تلویزیونی پادشاهی فرزندش را اعلام خواهد کرد.

المنار در بخش دیگری از این مطلب اعلام کرده که «یک کادر پزشکی نیز از اسرائیل برای نظارت بر مداوای محمد بن سلمان که در جریان تلاش یکی از نزدیکانش در جده برای کودتا از ناحیه پا مجروح شد به ریاض سفر کرده است». به گفته منابع آگاه دو تیر به پای ولیعهد سعودی در جریان این تیراندازی اصابت کرده است. المنار در پایان دلیل تاخیر در انتصاب محمد بن سلمان به عنوان پادشاه عربستان را زخمی شدن او عنوان کرده است. شبکه المیادین، اما در گزارشی ضمن تایید جراحت بن سلمان اعلام کرده «محمد المسعری» دبیرکل حزب «التجدید الاسلامی» که از مخالفان سعودی است تاکید دارد، زخم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی کاری و کُشنده نیست.

این مخالف نظام سعودی گفته، بن سلمان به منظور خنثی کردن فرضیه مرگش به زودی در انظار ظاهر خواهد شد. این در حالی است که مجتهد شاهزاده وبلاگ‌نویس معروف سعودی که به بر ملا کردن اسرار خاندان حاکم سعودی شهرت دارد، اخیرا در صفحه توئیتر خود اعلام کرده بود، اخبار مربوط به زخمی شدن بن سلمان در حادثه الخزامی یا همان تیراندازی به یکی از قصر‌های بن سلمان در ماه گذشته افزایش یافته است. در همین حال شبکه العربیه هم اخیرا عکسی از بن سلمان با رئیس فیفا منتشر و اعلام کرده بود که این دیدار اخیرا صورت گرفته است. اما حالا مشخض شده تصویر منتشر شده آرشیوی و مربوط به ۶ دی ماه ۹۶ است. به رغم ضد و نقیض بودن اخبار آنچه مسلم به نظر می‌رسد و اختلافی در آن بین رسانه‌ها نیست، زخمی شدن بن سلمان است.

هشدار عفو بین‌الملل به آل‌سعود

از سوی دیگر، سماح حدید، مدیر کمپین‌های خاورمیانه در عفو بین‌الملل اعلام کرده، بازداشت محمد البجادی، فعال برجسته حقوق بشر به مثابه تحول دیگری در راستای کمپین سرکوب فعالان حقوق بشر در عربستان است. محمد البجادی فعال مبارزی در زمینه حقوق بشر بود و تنها به خاطر فعالیت مهمش هدف قرار گرفت. محمد البجادی یکی از اعضای مؤسسان جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان است که مارس (فروردین) ۲۰۱۳ تعطیل و تمامی اعضای آن بازداشت شدند.

مدیر کمپین‌های خاورمیانه در عفو بین‌الملل افزود، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به ترویج اصلاحات خود ادامه می‌دهد درحالی که تمامی کسانی را که از سیاست‌های او انتقاد کنند بازداشت می‌کند، محمد بن‌سلمان باید این دورویی کامل را متوقف کند. حدید بار دیگر از مقامات عربستان خواست این فعالان را فورا بدون قید و شرط آزاد و مکان بازداشت‌شدگان را نیز اعلام کنند تا خانواده و وکلایشان امکان ارتباط با آن‌ها را داشته باشند.

۱۳۹۷/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...