نسخه چاپی

قیمت جهانی نفت امروز 12 خرداد 97

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۷۷ سنت كاهش به ۷۶ دلار و ۷۹ سنت رسید، اما افزایش هفتگی حدودا ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش نما، در حالی که اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد مسائل تجاری موجب تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزها شده است، قیمت نفت پس از افزایش در اوایل جلسه قبل، در پایان معاملات روز جمعه با کاهش مواجه بود.

رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از وضع تعرفه های واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک گفته، کانادا و اتحادیه آمریکا باید برای پایین آوردن مازاد تجاری خود با آمریکا کارهای بیشتری انجام دهند. این اظهارات ترامپ سبب شد تا شاخص دلار تقویت شود و قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله نفت پایین تر بیاید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 33 سنت کاهش به 65 دلار و 71 سنت برسد. قیمت نفت خام آمریکا در این هفته افت حدودا 2 درصدی را شاهد بود، در حالی که در هفته گذشته نیز نزدیک به 5 درصد افت کرده بود. قیمت نفت برنت هم در پایان معاملات روز جمعه با 77 سنت کاهش به 76 دلار و 79 سنت رسید، اما افزایش هفتگی حدودا 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

شکاف قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نسبت به نفت برنت دیروز به رقم 11 دلار و 57 سنت رسید که بیشترین رقم از سال 2015 تاکنون بود.

نگرانی ها در مورد افزایش تولید نفت آمریکا و عدم وجود زیرساخت ها خطوط لوله کافی در این کشور برای ارسال نفت به خارج از آمریکا موجب کاهش قیمت نفت خام این کشور شده و شکاف قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت با نفت برنت را در طی یک ماه دو برابر کرده است. ارزان تر شدن نفت خام آمریکا نسبت به شاخص جهانی برنت موجب افزایش جذابیت این نفت برای خریداران می شود. میزان تولید نفت آمریکا در ماه مارس به رقم بی سابقه 10.47 میلیون بشکه در روز رسیده است.

۱۳۹۷/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...