نسخه چاپی

25 هزار نیرو در آموزش و پرورش جذب می شوند

طاهری گفت: صدور 25 هزار مجوز جذب نیرو را برای امسال تأیید كردیم و انجام شده است و از دانشگاه فرهنگیان هم تمام قد حمایت می‌كنیم.

به گزارش نما، سعید طاهری مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «چالش‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش» با بیان اینکه مسائل اساسی آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول و برنامه ششم را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد، گفت: مسائل محتوایی، ساختار اداری و نیروی انسانی، امور مالی، تجهیزات و معماری و فضای آموزشی این چهار دسته‌اند.

وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی را در چند جلسه با آموزش و پرورش به بحث گذاشتیم؛ تا افق 1420 تعداد دانش‌آموزان را بررسی کردیم که یک روند سینوسی دارد. بر این اساس جمعیت دانش‌آموزان در حال افزایش و معلمان در حال کاهش است.

طاهری با بیان اینکه طبق فایل پرداخت حقوق اردیبهشت ماه، شمار حقوق بگیران آموزش و پرورش 928 هزار نفر است، گفت: در بحث نیروی انسانی آمار بازنشستگان امسال 40 هزار و 819 نفربوده است. طبق ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری آنها که فوق لیسانس دارند می‌توانند 35 سال استمرار خدمت دهند که باید روی آن بررسی شود.

وی ادامه داد: با پدیده مازاد نیرو در یک منطقه و کمبود در منطقه دیگر در آموزش و پرورش روبرو هستیم. ساماندهی نیرو در برنامه ششم مورد تأکید است و باید روی شیوه‌های تأمین و اصلاح ساختار کار کنیم. روی خصوصی سازی به هیچ وجه تأکید نداریم.

به گفته طاهری صدور 25 هزار مجوز جذب نیرو را برای امسال تأیید کردیم و انجام شده است و از دانشگاه فرهنگیان هم تمام قد حمایت می‌کنیم.


۱۳۹۷/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...