نسخه چاپی

كوچ معتادان متجاهر به بزرگراه‌های شمال‌شهر

دكتر پرویز افشار با اشاره به این كه مصرف كننده‌های مواد صنعتی بیشتر از سایر مصرف كننده‌ها در معرض خطر و متجاهر شدن هستند، عنوان كرد: معتادان متجاهر حاضر در تهران از مناطق جنوبی این شهر به حاشیه بزرگ راه‌های شمال شهر تهران رانده شده و در آن مناطق به مصرف علنی مواد روی آورده اند.

به گزارش نما، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که مصرف کننده‌های مواد صنعتی بیشتر از سایر مصرف کننده‌ها در معرض خطر و متجاهر شدن هستند، عنوان کرد: معتادان متجاهر حاضر در تهران از مناطق جنوبی این شهر به حاشیه بزرگ راه‌های شمال شهر تهران رانده شده و در آن مناطق به مصرف علنی مواد روی آورده اند.

دکتر پرویز افشار با اشاره به این که عدد آمار خام معتادان کشور در سال‌های اخیر کاهش یافته است، گفت: در سال‌های اخیر شدت و عمق اعتیاد در گروه‌های مختلف اجتماعی افزایش یافته و نمود اعتیاد در کشور را گسترش داده است.

وی با اشاره به این که تعداد معتادان متجاهر نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: در دهه ۱۳۸۰ در ایران معتادان الگوی مصرف خود را از مواد سنتی به مواد صنعتی تغییر داده‌اند. به طوری که ماده صنعتی شیشه میزان نفوذ و مصرف بالایی را به خود اختصاص داده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مقایسه مصرف و عوارض تریاک و شیشه، تصریح کرد: اگر یک فرد معتاد با مصرف تریاک در مدت حدودی ۱۵ سال به مرحله از دست دادن مهارت برسد، یک فرد با مصرف شیشه با مصرف حدود ۶ سال می‌تواند تمامی مهارت‌های خود را از دست داده و حتی به کف خیابان‌ها رانده شود.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با اشاره به این که مصرف کننده‌های مواد صنعتی بیشتر از سایر مصرف کننده‌ها در معرض خطر و متجاهر شدن هستند، عنوان کرد: معتادان متجاهر حاضر در تهران از مناطق جنوبی این شهر به حاشیه بزرگ راه‌های شمال شهر تهران رانده شده و در آن مناطق به مصرف علنی مواد روی آورده اند.

افشار با اشاره به طرح‌های پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر، خاطر نشان کرد: بر اساس طرح‌های پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۰ و ۹۴ به واسطه آمارگیری‌های مختلف و پرسش‌ها و متادولوژی‌های متعدد مشخص شد که تعداد معتادان کشور در روند مدیریتی کاهش پیدا کرده و عمق آن افزایش یافته است.

۱۳۹۷/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...