نسخه چاپی

هزینه اقامت آقای "كیم" آمریكایی‌ها را نگران كرد

پرداخت هزینه اقامت رهبر كره شمالی در سنگاپور برای ملاقات با دونالد ترامپ، مقامات آمریكایی را نگران كرده است.

به گزارش نما، پس از کشمکش‌های فراوان میان کره شمالی و آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نهایت روز گذشته اعلام کرد که ملاقات او با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی طبق روال قبل در 12 ژوئن (22 خرداد) در سنگاپور برگزار خواهد شد.

اما دو منبع آگاه اعلام کردند به دنبال انتشار این بیانیه، نگرانی های بسیاری درباره اینکه چه کشوری قرار است هزینه اقامت «کیم جونگ اون» را بپردازد، بوجود آمده است.

به نوشته واشنگتن پست، هزینه اقامت رهبر کره شمالی در یک هتل 5 ستاره در سنگاپور که شبانه 6000 دلار خواهد شد را باید یک کشور دیگر بپردازد. این دو منبع آگاه اعلام کردند که آمریکا آماده پرداخت هزینه های سفر رهبر کره شمالی است؛ اما ممکن است کره شمالی این اقدام آمریکا را توهین قلمداد کند. در نتیجه مقامات آمریکایی در تلاش هستند از سنگاپور خواهش کنند هزینه این اقامت را پرداخت کند.

هیئتی که قرار است از کره شمالی به سنگاپور سفر کنند به یک هواپیما هم احتیاج دارد که این هواپیما هم باید از جانب یک کشور دیگر فراهم شود.

دونالد ترامپ در چند هفته اخیر بارها بیانیه های مختلفی درباره نشست آتی خود با رهبر کره شمالی منتشر کرده است. وی چندی پیش اعلام کرد ملاقات خود با کیم جونگ اون در سنگاپور را لغو کرده است. این درحالی است که وی پس از آن در حساب توییتر خود به احتمال برگزاری این نشست در همان تاریخ اعلام شده، اشاره کرد.

اما به دنبال سفر اخیر «کیم یونگ چول»، فرستاده ویژه کره شمالی به آمریکا، دونالد ترامپ روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد که این نشست 12 ژوئن در سنگاپور برگزار خواهد شد. کیم یونگ چول همچنین یک نامه از جانب رهبر کره شمالی در اختیار دونالد ترامپ قرار داد.

۱۳۹۷/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...