نسخه چاپی

آمریكا برای رژیم صهیونیستی سنگ تمام گذاشت

آمریكا در ادامه حمایت و جانبداری علنی و صریح خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی، اقدام به وتوی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی كویت به شورای امنیت در مورد حمایت از فلسطینیان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی كرد.

به گزارش نما، نماینده کویت در شورای امنیت پس از پایان نشست این شورا تاکید کرد: مایه تاسف است که شورای امنیت نتوانست از ملت فلسطین حمایت کند.

در پیش‎نویس این قطعنامه بر ضرورت اتخاذ تدابیری جهت تضمین امنیت و سلامت غیرنظامیان فلسطینی در اراضی اشغالی از جمله نوار غزه تاکید شد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ۳۰ مارس گذشته تاکنون دست به سرکوب وحشیانه تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه زده و تاکنون ۱۲۸ فلسطینی از جمله ۱۵ زن و کودک را به شهادت رسانده است.

دولت آمریکا که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد، نه تنها این جنایت‌ها را محکوم نکرده، بلکه قتل و کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسرائیلی را نیز حق مسلم و دفاع مشروع رژیم اشغالگر می‌داند و امروز نیز قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی را وتو کرد.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در شورای امنیت استفاده آمریکا از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه عربی را در زمینه حمایت بین‌المللی از فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

منصور تاکید کرد: شورا باید به وظایفش عمل کند اما متاسفانه شورا در ازای حل بحران فلسطین فلج شده و آن به دلیل رای‌گیری منفی و جانبدارانه یکی از اعضای شورای امنیت است. ما استفاده از وتو برای حمایت از اسرائیل را که به صورت مداوم انجام می‌گیرد محکوم می‌کنیم.

وی تاکید کرد، باید فورا تدابیری برای پایان دادن به محاصره اسرائیل علیه نوار غزه و تضمین گشودن گذرگاه‌ها به طور مداوم برای انتقال افراد و کالاها به صورت آزاد اتخاذ و محاصره خفقان آور باید متوقف شود.

منصور تصریح کرد: کشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست اشغالگران غیرقابل قبول و توجیه است و باید سازوکار حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین تدوین شود چراکه بحران حمایت از ملت فلسطین به دلیل اقدامات غیرقانونی اسرائیل و اعمال زور علیه فلسطینی‌ها وجود دارد.

وی در پایان از کویت و تمام کشورهایی که به نفع این پیش‌نویس رای دادند، تشکر کرد.

۱۳۹۷/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...