نسخه چاپی

اردوغان پیشگو شد!

رئیس‌جمهوری تركیه تاكید كرد انتخابات آتی كه برای ۲۴ ژوئن (سوم تیر) برنامه‌ریزی شده است قطعا در دور اول به نتیجه می‌رسد.

به گزارش نما، رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در مصاحبه با استار تی‌وی گفت: طبق نظرسنجی‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد و کاملا مشخص است که انتخابات در دور اول به نتیجه می‌رسد.

به گفته اردوغان مردم به بیعتشان با او وفادارند و "مزیت چشمگیری وجود دارد که اصلا نمی‌توان آن را با سایر احزاب برای تشکیل پارلمان در این خصوص مقایسه کرد."

او افزود: اگر پارلمان قدرتمندی در پشت رئیس‌جمهوری ترکیه باشد، پس از آن رئیس‌جمهوری روند تصمیم‌گیری سریعتری طبق سیستم دولتی کنونی خواهد داشت. تعداد قانونگذاران پارلمان از حزب عدالت و توسعه من باید بیش از ۳۰۰ عضو باشد.

اردوغان از سال ۲۰۱۴ در پست ریاست جمهوری است که اولین رئیس‌جمهوری ترکیه با آرای مستقیم مردمی بود. پیش از آن، او از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ در پست نخست‌وزیری خدمت کرد. چنانچه اردوغان در انتخابات ۲۴ ژوئن پیروز شود، او اولین رهبر در سیستم ریاست جمهوری می‌شود که در آن دیگر پست نخست‌وزیری وجود ندارد و تغییرات دیگری هم در آن هست.

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره لایحه آمریکا درخصوص برنامه فروش اف‌-۳۵ نیز گفت: آنکارا در حال پرداخت است و به این قرارداد پایبند است. کمیته سنای آمریکا هفته گذشته لایحه‌ای را به تصویب رساند که شامل تدابیری برای منع فروش اف-۳۵ به ترکیه می‌شد.

اردوغان گفت: آمریکا شریک استراتژیک ماست. آمریکا به عنوان شریک استراتژیک ما نباید طوری رفتار کند که ما برویم سراغ دیگران و از دیگران تقاضای کمک کنیم. ما اصلا از اقدام سنا خرسند نیستیم. من این مساله را با رئیس‌جمهوری آمریکا در میان گذاشتم. در نشست هیات‌های دو کشور هم این مساله مطرح شد. اگر ما شرکای استراتژیک هستیم، اگر شرکای نمونه‌ای هستیم، آمریکا نباید مرتکب اشتباه شود.


۱۳۹۷/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...