نسخه چاپی

میزان بدهی بانك ها به شهرداری چقدر است؟

شهرداری تهران به 9 بانك بدهی دارد.

به گزارش نما، بر اساس این گزارش میزان بدهی شهرداری تهران تا اول شهریور سال 96 به بانک ملی 2563 میلیارد تومان بوده است.

همچنین میزان بدهی به بانک ملت 481 میلیارد تومان، بانک سپه 165 میلیارد تومان، بانک سرمایه 167 میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن 450 میلیارد تومان و بانک سامان 7 میلیارد تومان تجارت 2 هزار و 871 و بانک صادرات 813 بوده است.

همچنین میزان بدهی شهرداری به بانک شهر 10 هزار و 529 میلیارد تومان بود که طی تفاهم‌نامه‌ای که در تاریخ ۱۳ تیرماه سال ۹۶ بسته شد با واگذاری املاک در حاشیه چمران، دردشت و ملکی در کرج و همچنین پرداخت 2 هزار میلیارد تومان عوارض بخشی از بدهی‌های بانک شهر کاسته و میزان بدهی‌ها 2547 میلیارد تومان رسید.

همچنین در آن تفاهم نامه واگذاری 60 درصد فروشگاه شهروند و شهر آفتاب بر اساس مصوبه شورای چهارم دیده شده بود که در صورت جلسه آمده بود. البته بعداً اعلام شد واگذاری شهروند و شهر افتاب فعلا منتفی است.

همچنین محمد علی افشانی شهردار جدید تهران نشستی با مدیران بانکی کشور در این زمینه برگزار کرد.

شهردار تهران نیز در خصوص این نشست گفت: خوشبختانه مدیران بانکی کشور بالاتفاق روی دشواری و مشکلات عدیده کلانشهر تهران و مسائل شهرداری واقف بوده و شرایط اقتصادی موجود نیازمند حمایت و همکاری همه ذینفعان اقتصادی با مدیریت شهری می‌باشد.

وی افزود:تهران، پایتخت ایران و صرفاً مرکز استان تهران نبوده بلکه این شهر پایتخت کل کشور و دارای تنوع قومی و دینی بوده و همه آنها بواسطه قدرت رأی‌شان، صاحب حق می‌باشند.

افشانی ادامه داد: تهران مرکز ثقل و گرانیگاه ایران است و دولت، مجلس، نظام بانکی، مدیران شهری و تمام ذینفعان در اداره این کلانشهر مسئولیت مدنی مشترک دارند و باید موجبات افزایش احساس همگرایی بیشتر و ایفای نقش مسئولیت مدنی مشترک در بین همگان شوند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بانک‌ها نقش مؤثر و مفیدی در توسعه کشور دارند و اکثریت پروژه‌های اقتصادی و عمرانی با مشارکت بانکها اجرا شده یا می‌شوند؛ از این‌رو کارگروه مشترک شهرداری و بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری بیشتر در شهر و تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک‌ها تشکیل می‌شود که نقش مؤثری در توسعه شهر خواهد داشت.

۱۳۹۷/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...