نسخه چاپی

توضیح ائتلاف علاوی درباره آخرین تحولات عراق

ائتلاف الوطنیه عراق به رهبری ایاد علاوی توضیحاتی درخصوص توافق‌های به دست آمده با ائتلاف سائرون و جریان حكمة جهت تشكیل اولیه فراكسیون اكثریت در پارلمان ارائه كرد.

به گزارش نما، دفتر اطلاع‌رسانی ائتلاف الوطنیه در این خصوص بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: رسانه‌ها سندی از توافق‌های اولیه میان ائتلاف ما و ائتلاف سائرون و جریان الحکمة منتشر کردند و این سند به منزله اعلام تشکیل ائتلافی میان این سه لیست و اصول اولیه‌ای است که این لیست‌ها به آن باور داشته و لازم است در هر ائتلاف سیاسی که قرار است بزرگترین فراکسیون پارلمانی از دل آن بیرون بیاید این اصول رعایت شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی و نیز ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر و جریان الحکمة به رهبری عمار حکیم با اکثر لیست‌ها و ائتلاف‌های پیروز در انتخابات از جمله ائتلاف‌های النصر، الفتح، دولة قانون و حزب دموکرات کردستان توافق داشته و تشکیل این ائتلاف به منزله مشارکت همه طرف‌ها خواهد بود.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: ائتلاف الوطنیه بر این مساله تاکید دارد که توافق‌ها با همه طرف‌های حاضر در روند سیاسی انجام شد و ائتلاف هرگز نسبت به تحقق آشتی ملی که آن را بهترین راه برای نجات کشور از مشکلات می‌داند، بی‌تفاوت نخواهد بود.

رسانه‌ها روز پنجشنبه اعلام کردند، توافقی برای تشکیل یک ائتلاف میان سه لیست سائرون، جریان الحکمة و ائتلاف الوطنیه در عراق حاصل شد.

۱۳۹۷/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...