نسخه چاپی

واكنش تند كاپیتان تراكتور به صحبت های رسول خطیبی

كاپیتان تیم فوتبال تراكتورسازی تبریز واكنش تندی به صحبت‌های رسول خطیبی داشت و به برخی شائبه‌ها در مورد فایل صوتی كه همه از آن صحبت می‎كنند پاسخ داد.

به گزارش نما، در مورد صحبت‌های اخیر رسول خطیبی که در سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی تبریز منتشر شده و دیگر مسائل مربوط به آینده خودش در تراکتورسازی صحبت‌هایی داشته است که در ادامه می خوانید:
*رسول خطیبی اعلام کرده که اگر لازم باشد یک فایل صوتی از تو منتشر خواهد کرد «تا مردم بفهمند پول از هوادار برای آقایان مهم‌تر است»

این صحبت‌ها خنده‌دار است. فایل صوتی که نه، فایل تصویری هم «رو» کنند. ما نه از کسی می‌ترسیم و نه از چیزی واهمه داریم. لطفاً این فایل صوتی‌ که می‎گویند را هر چه سریع‎تر منتشر کنند، اصلاً چرا فایل صوتی؟ فایل تصویری منتشر کنند!
*در مورد اتفاقات این چند وقت اخیر صحبت می‎کنی؟ چه شد که رابطه تو و مسئولان باشگاه تراکتورسازی به یک باره شکرآب شد؟

کل داستان همین چیزی است که می‎گویم؛ آقای خطیبی به من زنگ زد و گفت: «حاجی (محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی) از آن طرف آب زنگ زده و گفته که ما بازیکن سالاری نداریم.» من هم گفتم «اینکه یک نفر ۱۱ سال جوانی خود را برای یک تیم بگذارد و پولی نگیرد، بازیکن سالاری است؟ حالا که اینطور شد تا ریال آخر پولم را واریز نکنید، تمدید نمی‎کنم. اگر مطالبات عقب افتاده و مالیاتم را دادید، در خدمت شما هستم، اما در غیر اینصورت، شما را به خیر و ما را به سلامت»
*این محتوای فایل صوتی‌ است که رسول خطیبی از آن صحبت کرده؟

بله، کل داستان همین بود. حالا هم من تا آخر پای حرف خود هستم. من نه ترسی دارم و نه کارنامه بدی. «آتو» هم تا حالا دست کسی ندادیم و نمی‎دهیم.
*با این اوصاف الان وضعیت شما در تراکتورسازی به کجا می‌رسد؟

من روز اول هم گفتم. اگر بدهی‌هایم را تسویه کنند و مالیات ۱۰ ساله‌ام را بدهند، قراردادم را تمدید می‎کنم. من سال گذشته گفتم که این کار را بکنند، اما گفتند محروم هستیم و نمی‌توانیم بازیکن بگیریم، من هم گفتم «چشم، بدون چشم داشت تمدید می‎کنم»، بعد هم قول دادند که طلبم را بدهند و مالیاتم را هم پرداخت کنند، اما نکردند. من در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم ممنوع‌الخروج بودم و هر بار می‌خواستم از کشور خارج شوم، تعهد می‌‎دادم و بعد از بازگشت پاسپورتم را می‎گرفتند. زنوزی خودش می‎گوید کیانی بزرگ‌تر و کاپیتان تیم است، اما این کار برای بزرگ‌تر و کاپیتان تیم افت دارد. با همه این اتفاقات، من امسال به عنوان اولین نفر پیش مهاجری رفتم که با او برای تمدید قراردادم صحبت کنم. مهاجری شاهد است که نه پولی خواستم و نه چیزی، فقط گفتم مطالبات عقب افتاده و مالیات ۱۰ ساله‎ام را بدهید. رضا مهاجری هم همان روز به من قول داد که یکی، دو روزه درصدی از پولت را می‌دهیم تا با خانواده‌‎ات به مسافرت هم بروی، اما الان ۲۰ روز گذشته و اتفاقی نیفتاده است. به جای اینکه یک زنگ به من بزنند، تهدید می‎کنند که فایل صوتی منتشر می‎کنیم؟! خنده دار است!
*با این وضعیت باید به نوعی جدایی‎ات از تراکتورسازی را قطعی بدانیم...‌

نمی‌دانم. به من می‎گویند که «حاج آقا از خارج از کشور زنگ زده که بازیکن سالاری نداریم»، اما آیا اگر یک نفر حقش را بخواهد بازیکن سالاری است؟! اگر یک نفر جوانی‎اش را برای تراکتورسازی بگذارد و پول هم نگیرد، بازیکن سالاری است؟ چرا کسی نمی‌گوید که این پول حق مهدی کیانی و خانواده‌اش است؟ نه منِ مهدی کیانی، همه کسانی که زحمت کشیده‌اند خانواده و زن و بچه دارند. پول همه بچه‎ها باید تسویه شود.
*به نظر می‌رسد مشکلاتت با زنوزی و خطیبی عمیق‌تر از این حرف‎ها باشد.

نه، من با کسی مشکلی ندارم؛ نه با این آقا و نه با زنوزی. من قبل از این هم مشکلی با زنوزی یا خطیبی نداشتم. من قبل از خرید باشگاه تراکتورسازی توسط زنوزی، همه جوره از او حمایت کردم و گفتم که تراکتورسازی به شخصی مانند او نیاز دارد.
*با این حال زنوزی همچنان روی حرف خود ایستاده و حتی گفته تراکتورسازی را با ۱۱ چوب کبریت هم روانه مسابقات می‎کند...

من همیشه قراردادم را به خاطر هواداران و باشگاه به عنوان اولین نفر تمدید کردم، اما این دلیل نمی‎شود که از این کار من سوءاستفاده کنند. زنوزی خودش می‎داند که من ۱۱ سال است در تراکتورسازی توپ می‌زنم و شأن و شخصیت کسی که ۱۱ سال در تراکتورسازی است روزبه‌روز باید بیشتر شود، نه اینکه کمرنگ‌تر شود. به هر حال باید یک فرقی بین منِ مهدی کیانی با بازیکن جوان و نوجوان تیم وجود داشته باشد.
* در حال حاضر مذاکراتت با باشگاه سپاهان به کجا رسیده؟

همان‌طور که گفتم من هنوز منتظر تراکتورسازی هستم و این تیم اولویت اول من است. یکی، دو روز صبر می‎کنم تا ببینم چه می‌شود. شاید اصلاً سپاهان نشود و به تیم دیگری بروم. من از یکی دو باشگاه دیگر هم پیشنهاد دارم، اما فعلاً برای تراکتورسازی صبر می‎کنم.
*تو پیش از این هم یک نیم‌فصل از تراکتورسازی دور بودی، اما در تبریز ماندی و خیلی زود هم به تراکتورسازی برگشتی.

در آن مقطع هم برخی‌ها دوست نداشتند که من باشم و رفتم، اما چیزی نگفتم. سرم را پایین انداختم، حرفی نزدم و به گسترش فولاد رفتم تا در کنار مردم آذربایجان و هواداران تراکتورسازی باشم. الان هم مطمئن باشید اگر بروم، چیزی نمی‎گویم. هواداران تراکتورسازی به زودی خودشان می‎فهمند که چه کسی تعصب تیم را دارد و چه کسی تعصب تیم را ندارد.
* سال گذشته اتفاقاتی بین برخی بازیکنان با هواداران تراکتورسازی افتاد، اما تو در این بین همیشه محبوب بودی...

نه اتفاقا، پارسال من هم بعد از ۱۱ سال فحش خوردم و ناسزا شنیدم. سال گذشته ما از نقل‌ و انتقالات محروم بودیم و وضعیت بدی داشتیم. خیلی ببخشید، مدیران بی‌لیاقت تیم را به این روز انداختند که فشار روی مهدی کیانی، محمد ایران‌پوریان، محمد ابراهیمی و فرزاد حاتمی باشد. اگر تراکتورسازی پارسال بازیکن داشت، مثل همیشه برای سهمیه آسیا و قهرمانی می‌جنگید. ما سال گذشته فحش هم خوردیم، اما چیزی نگفتیم. نه تنها تراکتورسازی، من هر جای دنیا هم باشم و احترام من حفظ نشود و احساس کنم سر یک چیز کوچک رابطه‎ام با هواداران خراب می‌شود، مجبور به جدایی می‎شوم.
*به عنوان سوال آخر، در حال حاضر اگر آن فایل صوتی منتشر شود، چه واکنشی خواهی داشت؟

باز هم تأکید می‌‎کنم، من نه ترسی از کسی دارم و نه چیزی. بیایید صوت نه، تصویر منتشر کنید و هر کاری دوست دارید انجام بدهید. اینجا مگر تیم محلات است؟ آقای خطیبی! مگر شما اداره آگاهی هستی که از من فایل صوتی می‌گیری و آن را برای زنوزی می‌فرستی و خودشیرینی می‌کنی؟! این کارها آدم را کوچک می‌کند، با این کارها شما بزرگ نمی‎شود. صدای من را ضبط می‌کنی و برای زنوزی می‌فرستی؟ یعنی چه؟! مگر پارسال که اولین نفر و در آن شرایط قراردادم را تمدید کردم یک شکلات دست‌مان و تشکر کردند؟ بازیکنی که ۱۱ سال در یک تیم است، هر سال ۲۰ درصد افزایش مبلغ قرارداد دارد، اما قرارداد من را نگاه کنید، هر سال یک رقم ثابت دارد. من این کارها را به عشق هواداران کردم و منتی هم ندارد، ولی سوء استفاده نکنید. آن فایل صوتی را هم همین الان بگذارید تا همه بشنوند.
*و صحبت پایانی؟

اول زنوزی مصاحبه کرد که بازیکن سالاری نداریم و بعد من حرف زدم. روزی که برای تمدید قرارداد پیش مهاجری رفتم، گفتند اعلام کنیم که یک سال دیگر قراردادت را تمدید کردی؟ گفتم یک ساله نه، ۱۰ ساله بنویسید. چرا دوستان صحبت نمی‌کنند و نمی‌گویند «کیانی آنقدر مرد بود که بدون، چون و چرا و بدون اینکه پول بخواهد حاضر شد قراردادش را تمدید کند؟» چرا نمی‌گویند «کیانی مردانگی‌اش را خرج کرد و پول نخواست؟» عوض اینکه این‌ها را بگویید، می‌روید و علیه من مصاحبه می‌کنید؟ خنده‌دار است.


۱۳۹۷/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...