نسخه چاپی

اهتزاز دومین پرچم مرتفع كشور در شیراز

طی مراسمی و با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور، دومین پرچم مرتفع كشور در شیراز به اهتزاز درآمد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این پرچم دارای 300 متر مربع مساحت و 69 متر ارتفاع است و پس از تهران دومین پرچم مرتفع کشور محسوب می شود.


معاون رییس جمهور عصر جمعه برافراشته شدن این پرچم را نماد توحید و وحدت ملی دانست و افزود: رموزی در پرچم نهفته است که وقتی می بینیم پرچمی در میدان و عرصه ای بخصوص میادین بین المللی به اهتزاز در می آید اشک شوق بر دیدگان جاری می شود.


مهندس سید حسن موسوی افزود: امیدواریم روزی شاهد باشیم که تمام بشریت و انسان ها تحت لوای پرچم امام زمان (عج) زندگی توام با صلح، محبت و عشق را داشته و به اصول نهفته در اهتزاز پرچم یعنی عدالت محوری، صلح دوستی و دین محوری پایبند باشند.


وی در خصوص وضعیت بافت تاریخی و فرهنگی شیراز نیز گفت: ساماندهی این بافت با توجه به دستور و تاکید رییس جمهور با جدیت در دست پیگیری است و این کار به سرعت انجام خواهد شد.


موسوی افزود: قطعا با ساماندهی بافت تاریخی و فرهنگی، هم ارزش این بافت حفظ خواهد شد و هم موانع پیش رو برداشته خواهد شد.


استاندار فارس نیز هم گفت: خوشحالیم که دومین پرچم مرتفع کشور در شیراز به اهتزاز در می آید.


مهندس حسین صادق عابدین، پرچم را نماد وحدت ملی و اعتقادات و آرمان های یک کشور دانست و افزود: هیچ پرچمی به مقدسی پرچم جمهوری اسلامی که نوای توحید را دارد نخواهد بود و هرگاه این پرچم به اهتزاز در می آید همه کسانی که به این پرچم عشق می ورزند باید حرکت و رفتارشان بر اساس مفاهیم این پرچم باشد.


وی ادامه داد: امیدواریم اهتزار پرچم در این خطه همچنان بین مردم فارس و مردم سایر نقاط کشور وحدت آفرین باشد.

۱۳۹۱/۷/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...