نسخه چاپی

وزیر علوم به حذف برخی از رشته ها واكنش نشان داد

منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در صفحه اینستاگرامی خود به اعتراض درباره حذف پذیرش برخی دانشگاه ها واكنش نشان داد.

به گزارش نما، وی نوشت: در سطح جامعه متاسفانه تقاضاهای مستند و مدون از سوی سازمان‌ها و وزارتخانه های مختلف حتی سازمان‌های متولی برنامه‌ریزی و توسعه برای تولید علم و یا تقویت نیروی انسانی با مهارت مشخص به دانشگاه‌ها ارائه نمی شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر در دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی ایجاد شده که در ابتدا نظرشان این بود که معضل سازمان، موسسه یا وزارتخانه‌شان را مرتفع کنند ولی هم اکنون با این چالش روبرو هستیم که اینها در ایجاد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با دانشگاه‌های بزرگ کشور رقابت می‌کنند.

وزیر علوم اضافه کرد: اخیرا شورای عالی اداری کشور مصوبه‌ای داشته که در هفته گذشته در اجرای آن با چالش روبرو بودیم و همه مراکز آموزش عالی مدعی این هستند که باید دانشجو بگیرند و اعضای هیئت علمی شان را ارتقا یابند در حالی که در وزارتخانه که به صورت تخصصی به مردم و جامعه سرویس ارائه می‌دهد نباید چنین برنامه‌ریزی و تصوری صورت بگیرد.

غلامی اضافه کرد: این مراکز می‌توانست در قالب نیازها، خودشان نیرو تربیت کنند ولی از الگویی پیروی کردند که در نتیجه آن برخی نهادهای اجرایی دانشگاه های پرهزینه‌ای دارد و فارغ‌التحصیلان دکترایی را که تربیت می‌کنند جذب و استخدام نمی‌کنند.

۱۳۹۷/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...