نسخه چاپی

آویزان‌ها را از كنار فوتبال دور كنید:

داستان تكراری در سفرهای جام جهانی فوتبال!

عکس خبري -داستان تکراري در سفرهاي جام جهاني فوتبال!

گرچه یكی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داوطلبانه از سفر به روسیه و تماشای رایگان جام جهانی فوتبال كنار كشید، اما اینكه شنیده می‌شود، در خانه ملت برای اعزام 6 نماینده به همراه تیم ملی ایران قرعه‌كشی می‌شود، جالب نیست.

سعید سعیدزاده – کارشناس ورزش- گرچه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داوطلبانه از سفر به روسیه و تماشای رایگان جام جهانی فوتبال کنار کشید، اما اینکه شنیده می‌شود، در خانه ملت برای اعزام 6 نماینده به همراه تیم ملی ایران قرعه‌کشی می‌شود، جالب نیست.

جالب نیست هم برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم برای مردمی که به این عزیزان رأی داده‌اند!

پرسش اینجاست؛ در میان 32 تیمی که قرار است در جام جهانی روسیه به رقابت بپردازندنمایندگان مجلس چند کشور تیم ملی خود را همراهی می‌کنند؟

اصولاً حضور این نمایندگان محترم در روسیه چه تأثیری بر رشد فوتبال ایران خواهد داشت؟ البته این تنها مربوط به فوتبال نیست. متأسفانه در المپیک و بازیهای آسیایی نیز در هر دوره شاهد حضور تعدادی از آقایان سیاسی هستیم که هزینه‌های گزافی روی دست ورزش می‌گذارند!

آقایانی که به لیست «کارلوس کی روش» هم اعتراضی می‌کنند و به جای رسیدگی به مشکلات فراوان مردم حوزه خود به فوتبال ورود می‌کنند، چون هم جذابیت بیشتر دارد و هم شهرت! یکی از نمایندگان از حضور در جام جهانی انصراف داده و امیدواریم سایر نمایندگان هم چنین کنند.

از آن گذشته باید به اعزام افرادی اشاره کرد که فقط هزینه روی دست فدراسیون و فوتبال گذاشته و تأثیر مثبتی ندارند. مدیر کل ورزش فلان استان، معاون وزارت ورزش و جوانان، روسای هیئت‌های استان، کارمندان وزارت ورزش، فدراسیون، سازمان لیگ، آکادمی فوتبال، و ... چرا باید به روسیه بروند!؟

اگر این دوستان در ایران بمانند بهتر نیست تا با تمرکز و دقت بیشتر کار کرده و هزینه گزافی به بیت‌المال وارد نکنند؟

سالهاست که سایه سیاسیون و چسبیده‌ها روی ورزش کشور افتاده و در مسابقات برون مرزی شاهد حضور بی تأثیر و ببخشید اضافی آنان بوده و هستیم!

آیا بهتر نبود به جای این افراد آویزان، طفیلی و بدون تخصص، پیشکسوتان و مربیان فوتبال به جام جهانی روسیه اعزام شوند تا با کسب تجربه و آشنایی بیشتر با فوتبال روز دنیا بیشتر به ورزش مملکت خدمت کنند؟

چرا دولتمردان، سیاسیون، چسبیده‌ها به ورزش و حتی برخی مدیران ورزش بدون کوچکترین اشنایی با فوتبال به خود اجازه می‌دهند از جیب بیت‌المال عازم جام جهانی شوند؟

اگر قرار بود هزینه سفر به روسیه از جیب مبارک و شخصی پرداخت شود باز هم این لشگر سلم و تور به راه می‌افتاد؟ هکذا!

حرف زیاد است و مجال کوتاه! اینکه چرا فدراسیون فوتبال به برخی‌ها چنین امتیازی می‌دهد و دلیل آن چیست هم جزو سؤالات بی جواب این مطلب است. به امید روزی که سایه سیاست و بی کفایتی از ورزش ایران دور شود. ان‌شاءالله

۱۳۹۷/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...