نسخه چاپی

"میلاد كی مرام" و ایفای نقشی متفاوت

فیلم سینمایی "امیر" اولین ساخته "نیما اقلیما" با بازی "میلاد كی مرام" نخستین در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و حال با گذشت 4 ماه در انتظار اكران خود در فصل تابستان است.

به گزارش نما، طی سالهای اخیر سینمای ایران شاهد حضور تعداد بسیار زیادی کارگردان کار اولی موفق بوده است. نام های چون سعید روستایی، محمدحسین مهدویان، کاوه صباغ زاده، بهروز شعیبی از جمله های جوانانی هستند که طی سالهای اخیر خوش درخشیده اند.

سینمای ایران در سال 97 تاکنون اکران سراسری چهارده فیلم را پشت سر گذاشته که از این میان سهم سینمای کمدی شش فیلم بوده و مابقی آثار اکثراً در ژانرهای اجتماعی بوده اند.

حال با عبور از اکران نوروزی و مشخص شدن فیلم های اکران دوم نوروز اهالی سینما در انتظار اکران فیلم‌هایی هستند که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمدند. فیلم‌هایی که با اکرانشان تنوع بیشتر و بهتری به چرخه اکران سینمای ایران خواهند داد.

فیلم سینمایی "امیر" اولین ساخته "نیما اقلیما" با بازی "میلاد کی مرام" نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و حال با گذشت ۴ ماه در انتظار اکران خود در فصل تابستان است.

"امیر" در ژانر اجتماعی ساخته شده است و در خلاصه داستان آن آمده: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راهاشون فرق می‌کنه.

میلاد کی مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعه‌گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی و سحر دولتشاهی ،بازیگر خردسال:آرتین گلچین ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

کی مرام در این فیلم نقش اصلی و محوری اثر را بر عهده دارد. وی به دنبال ماجراجویی و تجربه ای تازه در نقشی متفاوت است تا بتواند توانایی های خود را در نقشی خنثی به بوته آزمایش بگذارد اما گفته اکثریت منتقدین از پس این کار به خوبی بر نیامده و در ایفای نقشی درونی شکست خورده است.

فیلم امیر بیش از آنکه به یک اثر سینمایی شبیه باشد، تعداد بسیار زیادی عکس و کلاژ در کنار یکدیگر بود. فیلمبرداری امیر به عمد نوع خاصی از میزانسن و دکوپاژ را در نظر گرفته بود که در ابتدای امر و برای چند پلان جذابیت داشت اما با توجه به ریتم بسیار کند اثر خسته کننده می شد.

این نخستین تجربه نیما اقلیما به عنوان کارگردان فیلم سینمایی بلند است. اقلیما در این فیلم علاوه بر کارگردان نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده داشته است و باید دید این کارگردان تازه وارد می تواند تجربه موفق افرادی همچون محمدحسین مهدویان و سعید روستایی را در گیشه تجربه کند یا نه.

عوامل و دست اندرکاران "امیر" عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: ادیب سبحانی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه و لباس: سحر شهامت، صدابردار: امیر نوبخت، صداگذار: فرامرز ابوالصدق، مدیر تولید: وحید مشاری، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: هانیه بساتینی، منشی صحنه: شهره فهیمی، مدیر تدارکات: جواد راهزانی، جلوه‌های ویژه بصری: علی تصدیقی، عکاس: اردلان آزرمی، مشاور رسانه‌ای: منصوره بسمل، فیلمبردار پشت صحنه: حامد مقدسی ، دستیار دوم کارگردان: میلاد تنها، دستیار اول فیلمبردار: مرتضی سبحانی، مجری نور: مصطفی صادقی، گروه فیلمبرداری: پیمان وعدتی، پریا صادق‌بیگی، سعید حاتمی، ستار گودرزی، دستیار صدابردار:کیوان نصیری، مجریان گریم: سیامک احمدی، الهام فراخی، دستیاران صحنه :مهیار اسماعیلی‌پور، فائقه اصلانی، آیدین معصومی، دستیار لباس: ریحانه نعمت الهی، دکور: رضا سلیمانی، دستیار تولید: مونا قاسمی، دستیاران تدارکات: ایمان الیاسی، لیلا شجاعی‌پور، مجری طرح: پیمان جعفری، تهیه کننده:سید ضیاء هاشمی

۱۳۹۷/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...