نسخه چاپی

لبخند‌هایی كه ۴۰ میلیون تومان آب می‌خورد

لمینت یكی از روش‌های رایج برای مرواریدی كردن دندان است، در این روش، پس از تراش دندان و قالب‌گیری آن پروتز در لابراتوار ساخته می‌شود، فرم نهایی دندان را دندانپزشك تعیین می‌كند و پروسه درمان آن حدود دو تا سه هفته طول می‌كشد. در لمینت طرح لبخند، راحت‌تر انجام می‌شود.

به گزارش نما، این روز‌ها همه می‌خواهنددندان‌های مرواریدی داشته باشند، دندان‌های سفید و سرامیکی مثل هالیوودی‌ها، مثل تام کروز، مورگان فریمن، مایکل داگلاس یا مثل خواننده‌های معروف جاستین بیبر و... خیلی دور نمی‌رویم، مثل همین هنرپیشه‌های داخلی، مجریان تلویزیون و از آن‌ها به ما نزدیک‌تر، همین فعالان خرده‌پای مجازی، همان‌ها که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را تبلیغ می‌کنند و هر روز سر از یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی درمی‌آورند، با لبخندی به پهنای صورت که تمام ٣٦ دندان‌شان را به نمایش می‌گذارد؛ دندان‌های مرواریدی و درخشان‌شان را.

حالا خوش فرم و درخشان کردن ١٦ دندان (٨ دندان فک بالا و ٨ دندان فک پایین) به روش کامپوزیت، ١٣ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان، به روش لمینت، ١٩ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان و به روش لومینیرز ٤٠ میلیون تومان آب می‌خورد.

بلیچینگ

این روش معمولا برای دندان‌هایی توصیه می‌شود که با جرم و پلاک پوشانده شده‌اند. سفیدکردن دندان‌ها یا بلیچینگ، درمانی است که در آن بدرنگی‌ها و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده و بدرنگی‌های ژنتیکی برطرف می‌شود. بلیچینگ را به دو روش انجام می‌دهند، یکی در خانه (home bleaching) و دیگری در مطب (office bleaching).

قیمت بلیچینگ خانگی، یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان

قیمت بلیچینگ مطبی: ٧٠٠ هزار تومان

میزان ماندگاری: ٦ ماه تا یک سال؛ رنگ دندان دو تا سه درجه روشن‌تر می‌شود

باندینگ کامپوزیت

در این روش، یک روکش سرامیکی روی دندان قرار می‌گیرد. این روش نسبت به لمینت و لومینیرز ارزان‌تر است. کامپوزیت دندانی نوعی مواد خمیرمانند است که برای ترمیم پوسیدگی‌های دندانی از آن استفاده می‌شود. این روش برای آن‌هایی که دو فک و دندان‌ها روی هم قرار می‌گیرند، توصیه نمی‌شود.

اگر بهداشت دندان و دهان به خوبی رعایت شود، میزان ماندگاری آن دایمی است انجام کامپوزیت تنها برای چند دندان جلویی، نزدیک به ٥ میلیون تومان هزینه می‌برد.قیمت هر واحد کامپوزیت: ٥٠٠ هزار تومان تا ٨٠٠ هزار تومان است.

لمینت

یکی از روش‌های رایج برای مرواریدی کردن دندان است، در این روش، پس از تراش دندان و قالب‌گیری آن پروتز در لابراتوار ساخته می‌شود، فرم نهایی دندان را دندانپزشک تعیین می‌کند و پروسه درمان آن حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد. در لمینت طرح لبخند، راحت‌تر انجام می‌شود.

قیمت هر واحد لمینت: ٨٠٠ هزار تومان تا یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است

مشاور یکی از مطب‌های دندانپزشکی در مرکز شهر می‌گوید که قیمت نهایی لمینت به لابراتوار و نوع مواد استفاده شده در آن بستگی دارد. مواد استفاده شده در این روش، یا آمریکایی است یا سوییسی. کوچکی یا بزرگی دندان تأثیر زیادی در قیمت آن ندارد.

لومینیرز

لومینیرز هم روشی دیگر برای فرم‌دهی و سفیدکردن دندان است که حالا به گزینه محبوبی تبدیل شده است، هم برای دندانپزشکان و هم برای مشتری‌ها. گفته می‌شود این روش بیشتر برای آن‌هایی استفاده می‌شود که فاصله میان دندان‌ها یا انحراف آنها، کم است. ضخامت لومینیرز کم و حدود ٠,٢ میلی متر است، شفاف است و ظاهری طبیعی را ایجاد می‌کند. برای استفاده از لومینیرز نیازی به ساییدن لایه بیرونی دندان نیست. در این روش، فرد پس از انجام کار می‌تواند هر چیزی که بخواهد بخورد و بنوشد.

مشاور یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی شمال تهران می‌گوید که برای استفاده از این روش، دندان‌های بیمار قالب‌گیری می‌شود و برای ساخت پروتز، قالب به لابراتواری در بیروت که طرف قرارداد با این کلینیک است، فرستاده و بعد از حدود یک ماه، دوباره به ایران فرستاده می‌شود و روی دندان بیمار قرار می‌گیرد. این روش هزینه بالایی دارد و با قیمت دلار حساب می‌شود.

قیمت سال گذشته هر واحد لومینیرز: دو میلیون و ٥٠٠ هزار تومان است قیمت لومینیرز داخلی: برای هر واحد یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است

به گفته مشاور این کلینیک دندانپزشکی، برای فرم‌دهی دندان، در هر فک، ٨ دندان باید فرم داده شود که با روش لومینیرز، نزدیک به ٤٠‌میلیون تومان خرج بر می‌دارد.


۱۳۹۷/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...